Afix Oval
profile-christine-shering
Contact met
Christine
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-christine-shering

Christine Schering

Senior Online marketeer

christine@afix.nl

Ze is een SEA en social specialist met een olifantengeheugen en wordt daarom ook wel Het Orakel genoemd door haar collega’s.


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Blog
    Remarketing nu cross device – Google Analytics update
    11 april 2017
    Zoekmachine adverteren (SEA)
    Particle Particle Particle Particle
    Blog

    Remarketing nu cross device – Google Analytics update

    11 april 2017
    Zoekmachine adverteren (SEA)
    Particle Particle Particle Particle

    Vanaf 15 mei 2017 kunnen online marketeers gebruik maken van de nieuwe remarketingfunctionaliteit in AdWords en DoubleClick voor lijsten die in Google Analytics zijn aangemaakt. Voortaan kan een potentiële klant bereikt worden via verschillende apparaten, zolang hij of zij ingelogd blijft in een Google-account.

    Waarom is deze nieuwe remarketingfunctionaliteit interessant? Ongeacht welk apparaat jouw potentiele klant gebruikt om je website te bekijken, de persoon blijft actief in de remarketinglijst. Voorheen werd dezelfde gebruiker op een ander apparaat gezien als een nieuwe gebruiker.

    Remarketing is een ideale manier om je potentiële klanten opnieuw te bereiken en conversies te verhogen. Met remarketing bereik je mensen die jouw website op een eerder moment bezocht hebben en wellicht nog twijfelden over een aankoop. Met zeer gerichte en relevante advertenties bereik je deze mensen opnieuw en vergroot je hiermee de kans op een gewenste actie.

    Waardevolle update voor marketeers

    Dankzij deze update kun je blijven targeten op dezelfde persoon die geïnteresseerd is in jouw product of dienst, maar zich via verschillende apparaten oriënteert. Voorheen keek Google alleen naar cookies en mobile ID’s voor remarketing. De reden dat Google inspeelt op cross device remarketing, is de steeds groter wordende rol van mobiel: potentiële klanten zoeken steeds vaker even snel iets op, ook als ze onderweg zijn. Of dit nu gaat om het opdoen van inspiratie of het verzamelen van informatie, iemand is vaak al meerdere keren in contact geweest met jouw product of dienst op verschillende apparaten voordat hij of zij daadwerkelijk tot aankoop overgaat.

    Na 15 mei kunnen online marketeers remarketing slimmer toepassen. De werkwijze blijft hetzelfde, alleen voorkom je nu situaties waarin je een bezoeker lastigvalt met onnodige remarketing: iemand die een product in het winkelmandje plaatst op zijn smartphone en vervolgens de aankoop voltooit via desktop, zal niet langer een boodschap ontvangen om de aankoop nog te voltooien.

    Is het nodig om actie te ondernemen?

    Zelf actie ondernemen is niet nodig. Wel is het belangrijk om je privacy beleid te controleren en zo nodig aan te geven op welke manier gegevens van bezoekers verzameld worden en worden gedeeld met Google.

    Ben jij benieuwd hoe jij remarketing kunt inzetten voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op of .