afix_kevin-bleeker
Contact met
Kevin
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_kevin-bleeker

Kevin Bleeker

SEA Marketeer

kevin.bleeker@afix.nl

Vragen over Google Advertising? Neem contact met Kevin op!

Online marketing

Tagmanagement

Maximaal inzicht zorgt voor maximale resultaten.

Tagmanagement door Afix
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Van gedrag naar data

Het aantal marketingkanalen dat je als organisatie gebruikt, neemt toe en de klantreis wordt steeds ingewikkelder. Hierdoor worden er ook steeds meer tags op je website geplaatst. Met tagmanagement kun je alle tags op één plek beheren en implementeren.

Waardoor je sterke analyses kan opzetten en kansen kan spotten!

Ontdek de mogelijkheden voor jou
Tagmanager Online Marketing

Jouw doelstelling leidt tot een meetplan

Waar te beginnen? Een meetplan samenstellen die gebaseerd is op jouw doelstellingen. Op basis hiervan kunnen we heel duidelijk aanstippen welke conversies en events meetbaar gemaakt moeten worden. Maar daarvoor checken we natuurlijk eerst wat er reeds meetbaar is gemaakt. Zijn alle externe scripts juist ingeladen? Is je data nog verder te verrijken?

Daarbij kijken we ook naar hoe de data momenteel is ingericht. Is dit enkel Client-Side? Dan gaan we direct kijken naar de uitrol van Server-Side Tracking.

Meer weten over de toevoeging van Server-Side Tracking met de komst van het cookieloze tijdperk?

5 tips voor het cookieloze tijdperk
Data-analyse voor je online marketingstrategie

Dit kun je verwachten, van idee tot succes

Doelstellingen bepalen

Definieer wat je wilt gaan meten en welke doelen je wilt bereiken. Dan wordt duidelijk welke events er écht niet mogen ontbreken.

Meetplan opstellen

Op basis van je doelstellingen en betrokken events indentificeert Afix de benodigde tags en triggers.

Tagmanagement tool inrichten

We maken gebruik van Google Tag Manager.

Tags en Triggers Configureren

Op basis van het meetplan zorgen we dat de conversies juist worden ingesteld.

Testen en Verifiëren

Testen, testen, testen om er zeker van te zijn dat alles op de juiste manier wordt getrackt.

Monitoren en Optimaliseren

Soms kan het gebeuren dat ook na het testen nog blijkt dat iets niet helemaal correct staat in Tag Manager, daarom checken we regelmatig en stellen we bij waarnodig.

De voordelen van Tagmanagement

  • Geen Technische Kennis Nodig: Beheer tags zonder technische expertise.
  • Snel en Flexibel: Voeg eenvoudig nieuwe marketingtools toe en pas bestaande tags aan.
  • Geoptimaliseerde Data: Gebruik tags om data te verzamelen die je helpt je marketingstrategieën te verbeteren.
Je Tagmanagement ordenen
Tagmanagement inrichten voordelen Afix

Onze manier van werken

Geen onzin en snel resultaat. We bouwen geen luchtkastelen.

Eén vast contactpersoon gespecialiseerd in data.

AVG-Proof.

Toekomstbestendig.

Vragen hebben is antwoord krijgen.

We houden van ons werk. En dat zie jij terug.

Begin vandaag nog met Tagmanagement

Wil je meer weten over hoe tag management jouw online marketing kan verbeteren? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Regel je tagmanagement in
online marketing bureau Noord-Holland

Veelgestelde vragen

Welke tools worden gebruikt voor Tagmanagement?

Google Tag Manager is een populaire tool, maar er zijn ook andere opties zoals Adobe Tag Manager.

Zijn er risico’s verbonden aan Tagmanagement?

Onjuiste implementatie kan leiden tot dataverlies of privacyproblemen, daarom is het belangrijk om zorgvuldig te werk te gaan en regelmatig audits uit te voeren.

Wat zijn de stappen om te beginnen met tagmanagement?

Stel een meetplan op, implementeer een tagmanagement tool zoals Google Tag Manager, voeg tags toe en monitor de prestaties.