Ze is een SEA specialist met een olifantengeheugen en wordt daarom ook wel Het Orakel genoemd door haar collega’s.
Hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet alleen een kijkje nemen op je website, maar ook actie ondernemen?
Hoe werkt dat?CRO draait om één ding: begrijpen wat jouw bezoekers drijft. Hoe bewegen ze door je website? Wat trekt hun aandacht? Welke knoppen of kleuren zorgen ervoor dat ze niet alleen rondkijken, maar ook echt actie ondernemen? Dat is waar conversie optimalisatie (CRO) om de hoek komt kijken. Het draait allemaal om het omzetten van bezoekers naar klanten, leads of andere waardevolle acties.
Dit wil ikJe website staat live – yes. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet alleen even rondkijken, maar ook daadwerkelijk actie ondernemen? Bij CRO gaat het om het optimaliseren van je website of webshop om meer conversies te genereren.
Denk bijvoorbeeld aan meer aankopen, ingevulde formulieren of nieuwsbriefinschrijvingen. Het doel? Meer waarde halen uit je bestaande bezoekers met slimme, subtiele aanpassingen. Of het nu gaat om opvallende call-to-action knoppen, het aanpassen van de navigatiestructuur of het optimaliseren van formulieren – elke wijziging is gericht op het verhogen van het bezoekerspercentage dat een gewenste actie uitvoert.
Verkrijg inzicht dankzij slimme A/B-tests
Het geheim van CRO is het begrijpen van je bezoekers en het spelen met de juiste elementen om hun gedrag te sturen. Zo zorgen we dat jouw website niet alleen een mooie etalage is, maar ook daadwerkelijk gaat verkopen.
Met slimme A/B-tests en gedetailleerde analyses duiken we dieper in je site en spelen we met alles wat impact heeft: van kleuren en teksten tot de structuur en lay-out. En guess what? Het zijn vaak die kleine tweaks die voor grote resultaten zorgen. Geen rocket science, maar slimme aanpassingen die direct verschil maken!
Verhoog je conversieBezoekers die door kleine aanpassingen lead, prospect of klant worden: dat is wat je wilt. Op deze manier ga je de investering van je website terugverdienen. Met A/B-testen kun je heel gericht optimaliseren.
Stel, je hebt een productpagina. 50% van je bezoekers ziet de originele pagina, maar de andere 50% krijgt een versie te zien met een opvallende call-to-action knop, minder tekst en USP’s over bezorging en garantie. Wat blijkt? Variant twee zorgt voor 30% meer ‘add-to-charts’ en zorgt voor 15% meer aankopen! Dat is pas een win.
Plan een kennismaking!
Verzamelen, rapporteren en analyseren
Optimaliseren doe je vanuit een startpunt, en dat punt begint bij het juist interpreteren van data. Benieuwd hoe wij zo’n analyse uitvoeren?