afix_bonna-van-ooijen_grijs
Contact met
Bonna
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_bonna-van-ooijen_grijs

Bonna van Ooijen

Social Advertising Marketeer

bonna.vanooijen@afix.nl

Sparren over je social media strategie? Bonna helpt je graag!

Ons werk
Ranzijn
B2C marketing
Gerealiseerd door
afix_bonna-van-ooijen_grijs
Particle Particle Particle Particle
Case

Ranzijn

B2C marketing
Gerealiseerd door
afix_bonna-van-ooijen_grijs
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Huisdieren werven dierenartsen en natuurtalenten staan in de schijnwerpers: 100+ sollicitanten voor Ranzijn

Talent is overal, maar het vinden van het juiste talent is een uitdaging! Stel je een tuincentrum en dierenspeciaalzaak voor, beide dorstig naar nieuw talent... Dat is geen kattenpis! Het komt Ranzijn niet zomaar aanwaaien. Nee, hier is meer voor nodig, veel meer! Samen met FILMMACHT zijn we in de creatieve vijver gedoken en op zoek gegaan naar de beste invulling voor een wervingscampagne. Tot nu toe de grootste die ooit voor Ranzijn tuin & dier is uitgevoerd.

Bij Ranzijn tuin & dier spreken ze niet van een paar vacatures. Nee, de 15 filialen staan allemaal te springen om nieuw talent. Een rebranding voor de employer branding strategie (incl. wervingscampagnes), nieuwe Werken bij website en nieuwe content (foto & video) was daarom een must!

 

Van zaadje tot nieuw talent: De aanpak

Terwijl FILMMACHT de wervingsvideo tot leven bracht met échte dieren van weliswaar een van onze Afix’ers, zetten wij met man en (marketing)macht de online campagnes op poten. Dit was niet even simpelweg tuinieren, maar een creatieve ontplooiing – lees: het bloeiproces – van digitale marketing! Iedereen heeft weleens een hond een bot zien begraven, maar een huisdier een dierenarts zien werven? Die originaliteit komt uiteraard van FILMMACHT! En wij voegden hier ook onze creativiteit en digitale knowhow in de strijd om van het zaadje nieuw talent te maken.

De boodschap : “De aard van het beestje, dat zit al in je.” En voor de retail branche: “Een natuurtalent, dat is wat je bent.”

Het bloeiproces: De kanalen

Bij het opzetten van de campagne hebben we een omnichannel strategie toegepast om een brede en diverse groep potentiële talenten te bereiken. Het uitvoeren van een wervingscampagne is als het kweken van een moestuin; verschillende zaden (kanalen) zijn nodig om een divers gewas (talentenpool) te creëren.

  • Social advertising
    Via social kanalen bereikten we een grote, brede doelgroep aan potentiële talenten. Met de juiste targeting en advertenties hebben we Ranzijn aantrekkelijk gemaakt als werkgever, het bewustzijn van de vacatures vergroot en potentiële talenten naar de website geleid.
  • Google advertising
    Met strategisch gekozen zoekwoorden zoals ‘vacature Ranzijn’ en ‘ervaren paraveterinair’, hebben we het voor talenten makkelijker gemaakt om hun weg naar Werken bij Ranzijn te vinden. Zo konden we onze ‘tuinborden’ strategisch plaatsen op relevante plekken in het digitale landschap. Dit hielp ons om ook de personen te bereiken, die misschien niet actief zochten, maar wel geïnteresseerd zijn in werken bij Ranzijn tuin & dier.

Het voordeel van zo’n omnichannel strategie? We zijn op elk kanaal aanwezig, waar de doelgroep ook aanwezig is. Zo zorgen we voor herhaling en laten we de verschillende kanalen samenwerken om meer sollicitanten te realiseren voor Ranzijn.

Laten we de resultaten bekijken →

Tijd om te oogsten: De resultaten

Na uren van brainstormen, uitwerken, optimaliseren en een flinke dosis cafeïne stonden de campagnes live. Ze verspreiden zich als onkruid (maar dan het goede soort) over de verschillende Google en social kanalen. Vervolgens trokken onze specialisten de schoppen en harken (lees: laptops en statistieken) uit de kast om de gelanceerde campagnes te analyseren.

En de resultaten? Met de social campagnes hebben we in maar liefst 3 maanden tijd, in totaal 3,2 miljoen impressies en 41.000 klikken gerealiseerd. Daarnaast zagen we een CTR van maar liefst 4%! Uiteindelijk zorgden dit voor maar liefst 51 sollicitaties. En dan hebben we het nog niet eens over onze Google resultaten!

Onze Google campagnes zorgden in 3 maanden tijd voor ruim 1 miljoen vertoningen, een gemiddelde CTR van 2% en maar liefst 53 sollicitaties! Ook zagen we een stijging in zoekopdrachten voor ‘vacature tuincentrum’, ‘vacature dierenwinkel’ en ‘vacature paraveterinair’ – een teken dat we de juiste noten raakten.

Samenvatting:

  • Totaal 4,2 miljoen vertoningen/impressies in het gehele digitale landschap
  • Totaal 104 sollicitaties 

Planten voor het nieuwe seizoen

De jacht op talent stopt niet! We zijn alweer druk bezig met het werven van nieuw talent met een always-on campagne op social media. Want werken in een tuincentrum en dierenspeciaalzaak gaat veel verder dan het zaaien van zaadjes en het aaien van dieren. Op naar nog meer Natuurtalent voor Ranzijn tuin en dier.

“De wervingscampagne was een groot succes. Afix heeft met hun expertise en strategische aanpak gezorgd voor de juiste online aanwezigheid. Samen hebben we een krachtige boodschap kunnen overbrengen aan potentiële talenten, en met succes. Door de juiste mix van kanalen heeft Afix ons geholpen om op te vallen tussen de online menigte en meer dan 100 sollicitanten naar ons toe weten te lokken. Op naar nog meer succesvolle online campagnes samen!
– Danique, Online Marketing Coördinator Ranzijn

Net zo’n grote wervingscampagne?

Is dat jouw ambitie? Daar weten wij wel raad mee. Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze online marketing specialisten voor een employer brand campagne. Dit kan via de chat of mail naar info@afix.nl. Liever onze stem horen? Bel ons op 072 820 0251.

New call-to-action