afix_laura-de-mink
Contact met
Laura
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_laura-de-mink

Laura de Mink

SEA & Social Advertising Marketeer

laura.demink@afix.nl

Vragen over Google Advertising? Neem contact met Laura op!

Online marketing

LinkedIn advertising

Jouw brug naar zakelijke connecties en leads.

LinkedIn advertising door Afix
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

LinkedIn advertising: Succesvolle targeting in een zakelijke arena

Stel je voor dat je op een beurs staat, omringd door professionals uit jouw branche – dit is vergelijkbaar met de kracht van LinkedIn advertising. Met een zee van potentiële connecties, is LinkedIn het speelveld om rechtstreeks in contact te komen met potentiële medewerkers, besluitnemers en andere professionals. Geen vluchtige likes, maar langetermijnrelaties en kwalitatieve potentiële leads.

Durf je de sprong in het diepe te wagen met een leadership-campagne om jezelf als specialist op de kaart te zetten? Of zet je een magnetische vacature-campagne online om toptalent binnen te hengelen? Of waarom niet allebei? Op LinkedIn zijn de mogelijkheden eindeloos, zolang je jouw doel voor ogen hebt!

Leg jouw vraagstuk voor
linkedin-mockup

Waarom LinkedIn advertising?

Terwijl het bij Facebook en Instagram draait om gelikte productfotografie en overtuigende dienstoplossingen, focust LinkedIn zich op carrière en business. Het is de ontmoetingsplaats voor ambitieuze mensen die gedreven zijn om te groeien en te netwerken. LinkedIn advertising is een strategische co-piloot, die je navigeert naar nieuwe klanten, krachtige leads en zorgt voor waardevolle conversies.

Laat je advertenties zien aan degene die ertoe doet, bijvoorbeeld jouw buyer persona. Hierdoor wordt jouw investering niet verspild aan verkeerde ogen. Waar andere social kanalen geslacht, leeftijd of algemene interesses als voornaamste criteria hebben, gaat LinkedIn enkele stappen verder. Denk aan gerichte targeting op IT-managers in middelgrote bedrijven in de Randstad. Of marketingprofessionals met ten minste 5 jaar ervaring in de voedsel- en drankindustrie. Alles is mogelijk!

Linkedin-co-pilot

De kracht van LinkedIn advertising: 4 voordelen

LinkedIn is meer dan alleen netwerken, het is een essentieel instrument om jouw merk of bedrijf op de kaart te zetten. Ontdek de 4 voordelen van LinkedIn advertising:

  • Bereik de juiste professionals: Op LinkedIn kom je rechtstreeks in contact met besluitvormers en professionals die belangrijk zijn voor jouw branche. Zo ben je direct bij je buyer persona.
  • Employer branding: Zet je bedrijf op de kaart met employer branding. Geef bezoekers een sneak peek van de bedrijfscultuur en de kernwaardes om potentiële werknemers aan te trekken.
  • Creatieve snoepwinkel: Sponsored content, InMails, lead gen forms en zelfs video’s. LinkedIn is als een snoepwinkel vol advertentiemogelijkheden. Laat je creativiteit de vrije loop om de aandacht te stelen van je doelgroep.
  • Lead-generatie: LinkedIn maakt van bezoekers leads met geautomatiseerde Lead Gen Forms. Dankzij integraties met populaire marketingtools worden leads direct in CRM-systemen geplaatst, wat beheer en opvolging optimaliseert.
voordelen-linkedin

Dit kun je verwachten, van idee tot succes

Doelgroep, budget, looptijd bepaling

We bepalen samen met jou de beste doelgroep, een geschikt budget en de looptijd van de campagne.

Campagnes opbouwen

Akkoord? Werk aan de winkel: wij gaan de campagne opbouwen en delen dit uiteraard met jou ter goedkeuring.

Campagnes live

Je campagne is live. En nu? We verzamelen de eerste data en verkrijgen inzichten.

Wekelijkse optimalisatie

Geen één campagne is op de eerste dag winstgevend. Om toe te werken naar een knallende campagne optimaliseren we deze wekelijks.

Maandelijkse rapportage

Wel zo fijn als jij weet hoe het ervoor staat. Naast onze telefonische of face-to-face gesprekken, delen we behaalde KPI's, actiepunten en zie jij het realtime dashboard. Samen blijven we sturen naar een winstgevende campagne - iedere maand weer.

Hoe werkt LinkedIn advertising en wat levert het op?

Voordat je begint met adverteren op LinkedIn, bepalen we net als op andere platforms eerst je campagnedoelstelling. Zo kunnen we ons richten op het verhogen van merkbekendheid, aantrekken van websitebezoekers of het genereren van leads.

Met de juiste biedstrategie, zoals kosten per klik (CPC) of kosten per impressie (CPM), zoeken we naar de beste campagnestrategie. Door continu te monitoren en te optimaliseren bepalen we samen de beste aanpak voor jouw bedrijf!

Afix online marketing bureau

Onze manier van werken

Geen onzin en snel resultaat. We bouwen geen luchtkastelen.

Eén vast contactpersoon gespecialiseerd in social media advertising.

We bepalen duidelijke doelstellingen en KPI’s.

Maandelijks ontvang je een rapportage met behaalde resultaten.

Vragen hebben is antwoord krijgen.

We houden van ons werk. En dat zie jij terug.

Samen naar zakelijk succes

Wil jij jouw bedrijf, product of dienst laten zien aan een groot publiek waarbij relatie en ambitie centraal staat? Onze LinkedIn-geeks helpen bij elke stap en begeleiden je tijdens het hele proces. Van het selecteren van je doelgroep en het opstellen van je advertentie tot het bijstellen van je campagnes en het evalueren van de resultaten. Of je nu lokaal of internationaal zichtbaar wilt zijn, samen gaan we voor online succes!

online marketing bureau Noord-Holland

Veelgestelde vragen

Kan ik A/B-testen uitvoeren op LinkedIn om te ontdekken welke advertentie het beste werkt?

Met LinkedIn advertising kun je A/B-testen uitvoeren. Hoe het werkt? Je maakt twee versies van je advertentie en laat elke versie aan een andere groep mensen zien. Door te experimenteren met verschillende varianten kom je erachter wat voor jou werkt!

Kan ik LinkedIn advertising inzetten voor het werven van personeel?

LinkedIn is de plek voor het binnenhalen van nieuwe werknemers. Gebruik gesponsorde content om je vacatures te boosten. Of probeer Sponsored InMail om rechtstreeks toffe berichten te sturen naar potentiële nieuwe talenten.

Hoeveel kost het adverteren op LinkedIn?

Adverteren op LinkedIn kost geld. De kosten hangen af van het biedsysteem en de concurrentie. Je kunt bieden op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per impressie (CPM). Ook hangt het af van de kwaliteit van de advertentie, de doelgroep en het budget.

Hebben jullie succesverhalen van jullie partners die LinkedIn advertenties hebben ingezet?

Diverse partners hebben wij mogen begeleiden en ondersteunen bij het opzetten van LinkedIn campagnes. Voor Bonton hebben we in de 2de maand 139 websitebezoeken kunnen realiseren tegen een gemiddelde Cost Per Click (CPC) van € 2,36. Benieuwd naar de case?

Hier lees je meer