Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.
Niet handelen op onderbuikgevoel, maar op basis van data.
Data & Tracking door AfixHet grote voordeel van online marketing? Alles is meetbaar en inzichtelijk. Cijfers spreken de waarheid, mits je tracking klopt. Op basis hiervan kun je sterke beslissingen maken zonder op onderbuikgevoelens te vertrouwen.
Het succes van je online aanwezigheid draait om inzichten. Hierbij kan het overzichtelijker zijn om al je datastromen te centraliseren op één plek. Geen klik, conversie of gebeurtenis is dan nog een verrassing. Jouw data is inzichtelijk en elke marketingbeslissing is onderbouwd met heldere data.
Bij Afix weten we hoe we die ruwe data moet omzetten naar een strategische goudmijn. Let’s mine this gold!
Ontdek meer over dataDat nemen we letterlijk. Die bergen aan ongebruikte data? Verleden tijd! Verzamelen is stap één en je data & analytics moeten piekfijn in orde zijn. Voor helder en zuivere data moeten alle gebeurtenissen van alle kanalen goed worden doorgemeten, zowel Client-Side als Server-Side.
Bijna ieder element van je website is meetbaar. Maar een overkill aan data kan voor onduidelijkheid zorgen. Een meetplan, gebaseerd op je strategie en doelstellingen, geeft structuur.
Ontdek meer over tagmanagementDoor continue monitoring en analyse van marketingprestaties kunnen campagnes in real-time worden aangepast en geoptimaliseerd. Dit helpt bij het identificeren van welke tactieken werken en welke niet.
Diepgaande inzichten verkrijgen in het gedrag, de voorkeuren en de behoeften van je klanten. Dit stelt ons in staat om je doelgroep nauwkeuriger te segmenteren en je marketingboodschappen relevanter en persoonlijker te maken.
Door de efficiëntie te verhogen en marketinginspanningen te richten op de meest effectieve kanalen en tactieken, kun je verspilling van tijd en middelen minimaliseren.
Waarom Afix kiest voor . Hoe jouw organisatie groeit?
Beslissingen baseren op harde gegevens in plaats van op aannames of intuïtie. Dit vermindert de kans op fouten en verhoogt de effectiviteit van marketingcampagnes.
Met de beschikbare data kun je gepersonaliseerde marketingboodschappen op schaal versturen, afgestemd op individuele klantprofielen en gedragingen.
Sneller kansen, successen en trends spotten en voor zijn.
Op naar een
datagedreven strategie
De wetswijzigingen op het gebied van privacy binnen de EU, hebben veel veranderingen met zich meegebracht. We hebben te maken met een Third-Party cookie loze tijdperk, waarin First-Party cookies nog belangrijker zijn dan ooit tevoren. En het verzamelen van deze gegevens? Dat vergt een net even andere handeling dan we tot verkort nog toepaste, namelijk Server Side Tracking.
Server Side Tracking inregelenNiemand heeft zin om zijn data uit verschillende platforms te moeten trekken. Het is onoverzichtelijk en kost je onnodig veel tijd. Met een Customer Data Platform (CDP), pak je de controle over je data.
Een Customer Data Platform (CDP) verzamelt klantdata uit al je databronnen; website, online marketing kanalen, CRM en meer. Met deze databronnen gebundeld op één plek kun je een 360 graden klantprofiel maken. Waardoor je weer vele stappen dieper kunt gaan in je campagnes (relevanter kunt zijn en dus de juiste boodschap deelt) en uiteindelijk in de groei van jouw business.
Ontdek de mogelijkhedenWij zijn je collega’s op afstand. We denken mee, adviseren, helpen, nemen werk uit handen en zijn een tikje eigenwijs. Samen met onze dataspecialisten veranderen we jouw data naar gouden kansen.
Laten we de mogelijkheden ontdekken
Start met een datagedreven groeistrategie!
Ben je benieuwd wat Afix voor je kan betekenen? Plan een eerste kennismaking in en we komen er zo achter!