Afix Oval
Benny-Portret
Contact met
Benny
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
Benny-Portret

Benny Vingerling

Founder

benny@afix.nl

Ook online succesvol worden? Benny helpt je graag.


    Solliciteren?

    We willen je graag leren kennen, want voor de juiste mensen is er altijd plaats. Bekijk onze vacatures of upload hier direct je motivatie en CV.



      Particle Particle Particle
      Particle Particle Particle
      Blog
      10.000 advertentietegoed met Google Ad Grants
      05 oktober 2018
      Online marketing
      Particle Particle Particle Particle
      Blog

      10.000 advertentietegoed met Google Ad Grants

      05 oktober 2018
      Online marketing
      Particle Particle Particle Particle

      Wie had gedacht dat Google naast enorm commercieel ook een filantropische inslag heeft? Met het ‘Google Ad Grants’-programma wil Google zijn steentje bijdragen aan een betere wereld. Dit programma biedt namelijk kansen voor non-profits om gratis te adverteren op Google!

      Wat houdt Google Grants in?

      Google Ad Grants is speciaal ontwikkeld voor non-profitorganisaties. Het programma is beschikbaar in 200 landen, waaronder ook in Nederland. Organisaties die meedoen krijgen een advertentietegoed van 10.000 dollar (circa 8.600 euro!) per maand te besteden via Google Ads, voorheen Google AdWords. Dit tegoed kan bijvoorbeeld worden ingezet om nieuwe leden aan te spreken of meer donaties binnen te halen. En zo kan deze Google subsidie bijdragen aan de organisatiedoelen van non-profitorganisaties.

      Beperkingen van het programma

      Het gratis adverteren via Google Ads is voor non-profitorganisaties natuurlijk mooi meegenomen, maar kent ook beperkingen en wordt daarom ook wel een tweederangs veiling genoemd. Zo is de prijs die je betaalt per klik om mee te dingen in de Google Ads veiling voor een zoekopdracht gemaximaliseerd op 2 dollar en zijn er minder segmentatie-opties dan voor reguliere gebruikers. Bovendien krijgen reguliere adverteerders altijd voorrang in de veiling. Daarnaast kun je het budget alleen inzetten voor zoekcampagnes en moeten je campagnes aan een aantal kwaliteitseisen voldoen. Maar hoe zat het ook alweer met een gegeven paard niet in de bek kijken?

      Kom ik in aanmerking voor Google Ad Grants?

      Organisaties die willen profiteren van het Google Ad Grants-programma moeten uiteraard aan een aantal voorwaarden voldoen. De organisatie moet:

      • geregistreerd zijn in een van de landen die deelnemen aan het programma ‘Google voor non-profitorganisaties’
      • een actieve website hebben met voldoende content
      • een aantoonbare non-profit status hebben door middel van een ANBI status of CBF erkenning

      Spelregels Ad Grants

      Om te zorgen dat de deelnemers aan het Ad Grants programma relevant blijven, heeft Google een aantal spelregels opgesteld. Zo mag je je advertenties alleen tonen op voor jouw organisatie relevante locaties en moeten je campagnes uit minimaal 2 advertentiegroepen bestaan met minimaal 2 advertenties. Ook mag je geen zoekwoorden gebruiken die uit 1 woord bestaan en mogen deze niet te algemeen zijn. Daarnaast moet de kwaliteitsscore van je zoekwoorden minimaal 3 zijn en je account moet een gemiddelde CTR hebben van minimaal 5%. Ook moet je relevante conversies hebben ingesteld en minimaal 1 conversie per maand genereren met je advertenties. Daarnaast verwacht Google dat je betrokkenheid toont bij het programma en periodiek een enquête over het programma invult.

      Begint het je al te duizelen? Geen zorgen, wij zijn volledig op de hoogte van de spelregels en weten hoe we hier creatief mee om kunnen gaan.

      Google Ads

      Google Ad Grants succesvol inzetten

      Non-profitorganisaties die Ad Grants succesvol inzetten, gebruiken naast de subsidie ook de betaalde Google Ads variant. Zij weten bezoekers naar hun site te trekken met goede content. Content die het gedachtegoed van de organisatie uitdraagt en daarnaast betrekking heeft op onderwerpen en thema’s waaraan de organisatie zich verbonden voelt.

      Wil jij meer weten over Google Ad Grants of erachter komen of jouw stichting of non-profitorganisatie in aanmerking komt? of geef een belletje op 072 820 02 51.