Groothandel Merkala is dé webshop voor de medische wereld. Huisartsen, klinieken en fysiotherapeuten zijn vaste klant en ook consumenten weten de webwinkel te vinden. Het assortiment? Groots, scherpe prijzen, a-kwaliteit en service. In korte tijd is Merkala flink gegroeid en ze zijn van plan dit door te zetten. En hierbij komt Afix om de hoek kijken.
We go way back
In 2015 begon de samenwerking. Afix bouwde een conversiegerichte Magento webwinkel. Beginnend met Shop65.nl voor senioren, gevolgd door Asport.nl voor sporters en professionals met gewilde sportartikelen tegen – jawel – scherpe prijzen. De focus lag destijds op Asport. Met hulp van een Google Ads campagne groeide de omzet binnen twee jaar met 225%. Gemiddelde conversieratio: 5,1%.
In 2016 werd het huidige Merkala opgericht. Dit pareltje steeg boven de rest uit. Een omzetstijging van 375% in het eerste jaar en een stijging van 974% (!) in het tweede jaar. Vanaf heden ligt de focus, niet verrassend, op Merkala. Met zo’n 50.000 bestellingen per jaar sleutelen we met liefde aan deze uitdagende Google Ads campagne. Voor de complexe campagnestructuur, slimme retargeting en effectieve scripts draaien we onze hand niet om. Al met al zorgt dit voor 30% van de totale omzet.
UX door Afix
Hoe we het doen? Maandelijks intensief samenwerken met deze kritische (in de zeer positieve zin) en meedenkende klant. Focus op verbetering en het constant blijven stimuleren van de groei. Naast het beheren van de Google Ads campagnes, denken we actief mee over de online marketingstrategie. Zo wordt Merkala.nl in 2019 aangepast aan de hand van een ijzersterk UX-plan dat voor meer verkopen gaat zorgen.
Mede door onze resultaten heeft Merkala het nieuws behaald.
Lees hier meer