Afix Oval
profile-christine-shering
Contact met
Christine
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-christine-shering

Christine Schering

Senior Online marketeer

christine@afix.nl

Ze is een SEA en social specialist met een olifantengeheugen en wordt daarom ook wel Het Orakel genoemd door haar collega’s.


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Blog
    Verbeter de kwaliteitsscore van je Ads-advertenties
    22 december 2016
    Zoekmachine adverteren (SEA)
    Particle Particle Particle Particle
    Blog

    Verbeter de kwaliteitsscore van je Ads-advertenties

    22 december 2016
    Zoekmachine adverteren (SEA)
    Particle Particle Particle Particle

    De kwaliteitsscore van je Ads-advertenties bepaalt hoeveel je per klik betaalt om boven je concurrenten te staan en je potentiële klanten te bereiken. Binnen de optimalisatie van je Ads-campagnes is het essentieel om te kijken wat je kunt doen om je kwaliteitsscore te verbeteren.

    Wij doorlopen hieronder de vijf stappen die je kunt uitvoeren om de kwaliteitsscore van je advertenties te verbeteren:

    Verbeter de relevantie van de advertentietekst met betrekking tot het gebruikte zoekwoord

    Hoe beter de advertentieteksten (titel en omschrijving) aansluiten bij het zoekwoord, hoe hoger de kwaliteitsscore. Dit kun je doen:

    • Laat het zoekwoord minimaal één keer terugkomen in de titel, de omschrijving en de zichtbare URL van de advertentietekst
    • Let op synoniemen en aanvullende zoektermen in je advertentietekst

    Verbeter de ervaring op de landingspagina die aan de advertentie is gekoppeld

    De ervaring van jouw websitebezoekers is niet alleen belangrijk voor je verkopen, het is ook van invloed op de kwaliteitsscore. Dit kun je doen om te zorgen voor een optimale landingspagina:

    • Zorg voor een geoptimaliseerde webpagina voor desktop en mobiele apparaten
    • Voorkom serverproblemen, zoals 501- en 404-errors
    • Zorg voor een zo relevant mogelijke landingspagina, voorzien van tekst waar het zoekwoord in terugkomt
    • Maak het einddoel (de conversie) duidelijk
    • Werk met zichtbare en duidelijke call-to-action-knoppen

    Verhoog de verwachte klikfrequentie die bij dit zoekwoord hoort (CTR)

    De klikfrequentie van je advertentie hangt onder andere af van het aanbod dat je in de advertentie beschrijft. Hoe beter dit aansluit bij de zoekopdracht, hoe groter de kans dat men doorklikt. Daarbij kun je psychologische triggers (‘bekijk hier’, ‘koop nu’, ‘bestel nu’) gebruiken om mensen aan te sporen op jouw advertentie te klikken. Maak daarnaast gebruik van advertentie-extensies. Voeg de locatie en het telefoonnummer van je bedrijf toe en maak bijvoorbeeld gebruik van highlight-extensies of recensie-extensies.

    Maak gebruik van uitsluitingszoekwoorden

    Maak je gebruik van veel brede zoekwoorden? Dan is de kans groot dat je regelmatig gevonden wordt op zoekwoorden die niet relevant zijn voor jouw advertentie. Sluit deze woorden uit zodat je CTR omhoog gaat omdat je advertentie nu alleen nog maar weergegeven wordt bij relevante zoekwoorden.

    Blijf uitproberen

    Blijf experimenteren met advertenties, advertentiegroepen, landingspagina’s en alle mogelijkheden die Ads te bieden heeft. Probeer zoveel mogelijk van de bovenstaande tips te implementeren in je Ads campagnes. Dit zal ervoor zorgen dat de kwaliteitsscore van je campagnes omhoog zal gaan wat ervoor zorgt dat je voor minder geld een hogere positie kunt verkrijgen. Wil je weten hoe de kwaliteitsscore ervoor kan zorgen dat je minder geld uitgeeft voor hogere posities? Lees dan onze blog over de impact van de kwaliteitsscore op de kosten van Ads-advertenties.

    Heeft u vragen of wilt u meer weten over het verbeteren van de kwaliteitsscore? Neem direct contact op of bel 072-8200251. Je kunt ook