Afix Oval
Benny Vingerling
Contact met
Benny
Afix
  • Comeniusstraat 2A
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
Benny Vingerling

Benny Vingerling

Founder

benny@afix.nl

Ook online succesvol worden? Benny helpt je graag.


Solliciteren?

We willen je graag leren kennen, want voor de juiste mensen is er altijd plaats. Bekijk onze vacatures of upload hier direct je motivatie en CV.



Particle Particle Particle
Particle Particle Particle
Blog
7 redenen om Ads uit te besteden aan een professioneel bureau
14 januari 2015
Zoekmachine adverteren (SEA)
Particle Particle Particle Particle
Blog

7 redenen om Ads uit te besteden aan een professioneel bureau

14 januari 2015
Zoekmachine adverteren (SEA)
Particle Particle Particle Particle

Google Ads (voorheen Google AdWords) is inmiddels voor een groot aantal bedrijven een van de belangrijkste media om gericht verkeer naar de bedrijfswebsite of webwinkel te leiden. Bedrijven betalen per klik vanuit Google, de kosten hiervoor variëren van enkele centen per klik tot ruim 40 euro.

Er komt ontzettend veel kennis bij kijken en het heeft een lange leercurve. Slechts weinig bedrijven kiezen er daarom voor om de campagnes zelf op te zetten en uit te voeren, steeds vaker wordt een extern bureau ingeschakeld.
Afix kent alle kneepjes van Ads en weet exact welke strategieën er voor jouw bedrijf of webwinkel kunnen worden toegepast om zo veel mogelijk gerichte bezoekers op je website te krijgen. Wij voeren de opbouw van de campagnes volledig voor je uit en zorgen er hiermee voor dat je in zeer korte tijd winstgevende campagnes in Ads hebt lopen.

Huur een extern bureau voor Ads-campagnes in

In dit artikel beschrijven wij 7 redenen waarom je Ads-campagnes het best kunt uitbesteden aan een extern bureau.

1. Ads is niet 1-2-3 op te zetten

Net als bij vele andere online marketingmethodes is er voor Ads ontzettend veel kennis nodig om dit op de meest efficiënte manier in te zetten. Voor iedere euro advertentietegoed die je besteedt wil je zo veel mogelijk rendement behalen. Wanneer je zelf aan de slag gaat zul je je eerst lange tijd moeten inlezen welke ins en outs belangrijk zijn bij het opzetten van winstgevende campagnes.

Er komt veel kijken bij het opzetten van dergelijke campagnes: zoekwoorden, kosten per klik, bereik, gerelateerde zoektermen, landingspagina’s, titels, omschrijvingen; en dit is nog maar het begin.

Door te kiezen voor een professioneel extern bureau kun je er zeker van zijn dat de Ads-campagnes die voor jouw website worden opgezet aanzienlijk winstgevender zullen zijn. Je hoeft er dus geen honderden en soms duizenden euro’s tegenaan te gooien voordat je de fijne kneepjes van de markt leert. Het inhuren van een extern bureau bespaart veel kosten en helpt je bovendien om direct de volle potentie uit de advertentiecampagnes te halen.

2. Kosten per klik liggen in het begin erg hoog

Bij Google Ads betaal je per klik. Afhankelijk van de concurrentie op specifieke termen wordt de prijs per klik opgesteld. Zo kent de markt van verzekeringen een hoge concurrentie, de gemiddelde prijs per klik ligt hier dan ook op meer dan 40 euro. Heb je een exclusief product dat door bijna geen enkel bedrijf in Nederland wordt verkocht, dan is de prijs per klik alweer aanzienlijk lager: soms slechts enkele centen. Het hangt dus volledig af van de concurrentie die binnen deze markt actief is.

Wanneer je zelf aan de slag gaat met Ads zul je moeilijk onderscheid kunnen maken tussen de prijs per klik en hoe interessant deze bezoeker is. Als je per 100 bezoekers 2 producten met een winst van 20 euro verkoopt en hiervoor 1 euro per bezoeker moet uitgeven dan maak je flinke verliezen. Een professioneel bureau kan beter inspelen op de kansen die er voor je liggen en helpt je hierdoor om een hoger rendement uit je internetcampagnes te behalen.

Waar beginnende Ads-gebruikers vaak een te hoog bedrag per klik betalen kennen bedrijven de fijne kneepjes van het vak en zorgen zij er zo voor dat er aanzienlijk meer rendement uit de campagnes gehaald kan worden. Zo besteed je voor het bereiken van 100 bezoekers via Ads zelf €100 maar kan een extern bedrijf deze kosten verlagen tot maar liefst €20. Op dat moment is de internetcampagne een stuk interessanter en behaal je een veel hogere ROI.

3. Ads hangt af van je verkooptekst

Iedere Ads-advertentie is opgebouwd uit twee elementen: de titel en de omschrijving. Deze moeten zo veel mogelijk aansluiten bij wat de potentiële bezoeker vanuit Google zoekt. Toetst de Google-gebruiker “iPad 4 kopen” in dan moet de advertentie zo veel mogelijk aansluiten bij deze zoekterm.

De titel “iPad 4 kopen met 20% korting” is hierdoor zeer aantrekkelijk voor de Google-gebruiker. De kans is dan ook groot dat er op deze advertentie wordt geklikt. Maar niet alleen de titel is van invloed op het klikgedrag van de Google-gebruiker, het is ook belangrijk wat er onder de titel wordt genoemd.

De omschrijving van een Ads-advertentie biedt talloze opties om een Google-gebruiker om te zetten naar een bezoeker en vervolgens om te zetten naar een klant. Een omschrijving als “Laagste prijs-garantie. Vandaag besteld, morgen in huis” zorgt voor aanzienlijk meer klikken dan “Wij hebben de iPad 4 in ons assortiment”. Internetbedrijven snappen exact wat er nodig is om te zorgen dat er zo veel mogelijk gerichte bezoekers op je advertentie zullen klikken.

Door gebruik te maken van teksten die ervoor zorgen dat Google-gebruikers de advertentie een stuk interessanter vinden kun je zorgen dat er veel meer uit je advertentietegoed gehaald wordt.

4. Een extern bureau helpt onnodige klikken te voorkomen

Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk van je betaalde bezoekers omzetten naar een klant. Kopen zij geen product en verlaten zij de website dan heb je je advertentietegoed uitgegeven maar er niets op terugverdiend. Dit is jammer, want het kost vaak redelijk wat geld. Als je voor iedere 100 klikken 98 verlaters hebt, dan besteed je veel geld aan advertenties die weinig opleveren.

Dat mensen je website verlaten kan aan talloze factoren liggen: verkeerde titels, verkeerde omschrijvingen, het gebruik van verkeerde zoektermen, niet geoptimaliseerde landingspagina’s en nog veel meer. Er zijn tientallen redenen waarom een klant de website verlaat. Een extern bureau is op de hoogte van al deze factoren en weet exact wat er gedaan moet worden om te zorgen dat je advertentietegoed niet onnodig besteed wordt.

Wanneer het percentage verlaters van 98% omlaag kan worden gebracht naar 5% dan bespaar je niet alleen veel advertentietegoed maar heb je ook een hogere omzet.

Afix helpt bij het voorkomen van deze onnodige klikken. Wanneer iemand op zoek is naar een accessoire voor de iPad 4 en jij adverteert op ‘iPad 4 accessoires’ zonder dat je accessoires hebt, dan besteed je geld aan klikken die niet relevant zijn. Bij een professioneel internetbureau kun je ervoor zorgen dat deze onnodige klikken direct worden voorkomen en je uitsluitend gerichte bezoekers die echt omzet gaan genereren op je website krijgt.

5. In het begin betaal je zelf ALTIJD meer

De kosten per klik bij een advertentie worden berekend op de Quality Score van je advertenties. Deze score beïnvloedt ook de posities waar je staat in de advertenties van Google. Hoe beter je advertentie aansluit bij de zoekopdracht van de gebruiker hoe groter de kans dat deze bezoeker op je website komt en een product koopt, informatie achterlaat of een offerte aanvraagt.

Wanneer je recentelijk bent begonnen met Ads betaal je altijd meer aan Google. De hoofdreden hierachter is dat je een nieuwe gebruiker bent en hierdoor al start met een Quality Score die relatief laag is. Tenslotte kan Google niet goed oordelen hoe goed je advertenties zullen presteren en zul je dus meer gaan betalen.

Maar bij een extern bureau is de Quality Score vaak al hoog en hebben zij speciale tactieken die ervoor zorgen dat deze zo hoog mogelijk zal uitvallen. Een hoge Quality Score helpt je al vanaf het begin veel geld te besparen en hierdoor ook veel meer bezoekers op je website te krijgen. Voorkom daarom dat je in het begin veel geld kwijt bent aan het opzetten van de advertenties en maak al vanaf de start gebruik van een goede adviseur en uitvoerder voor je campagnes in Ads.

6. Jouw Ads-bezoeker moet altijd op de beste pagina uitkomen

Wanneer je gebruikmaakt van Google Ads moet je per advertentie instellen waar de bezoeker terechtkomt. Verkoop je honderden soorten elektronica en wil je adverteren op de iPad 4 dan moet de bezoeker terechtkomen op deze pagina. Laat je de bezoeker landen op de hoofdpagina of op een algemene tablet-pagina dan moet de bezoeker eerst zoeken naar de iPad 4. Dit is zonde want de kans is groot dat de bezoeker de website verlaat voordat deze de pagina van deze tablet bereikt.

Een extern internetbureau met ervaring binnen deze internetmarketing weet exact wat er nodig is om de advertenties te verbinden aan je landingspagina’s en kan er op deze manier voor zorgen dat je zo veel mogelijk uit je advertentietegoed haalt. Het verbinden van advertenties aan landingspagina’s is een van de belangrijkste factoren binnen Ads-campagnes en biedt het hoogste rendement wanneer dit zo efficiënt mogelijk wordt uitgevoerd.

Daarbij kunnen zij ook op zoek gaan naar de beste termen die aansluiten bij deze landingspagina’s. Een pagina waarop je de iPad 4 aanbiedt is relevant op de termen: ‘iPad 4 kopen’, ‘iPad 4 bestellen’, ‘Nieuwste iPad kopen’, ‘Nieuwe iPad 4 kopen’, en nog tientallen andere termen waar je zelf in eerste instantie niet altijd op zult komen.

7. Je bent er zelf helemaal geen tijd aan kwijt

Ben je bereidt om eerst 50 uur te investeren om slechts de basis van Ads te begrijpen? Slechts weinig ondernemers hebben extra tijd over om binnen korte tijd veel van Ads te begrijpen. Toch is dit minimaal nodig om te zorgen dat de campagnes binnen Ads zo goed mogelijk worden ingezet. Het is zonde wanneer je tijd besteedt aan het begrijpen van de basis en al weet dat je hierna nog meer tijd moet besteden aan het verder uitwerken van deze kennis.

Deze kennis is al aanwezig bij het externe internetbureau en hier kun je dan ook direct gebruik van maken. Het is niet nodig om al deze uren te investeren wanneer je gebruikmaakt van de uitgebreide kennis van deskundigen die exact weten wat zij voor je kunnen betekenen en welke tactieken zij hierbij moeten toepassen om te zorgen dat er zo efficiënt mogelijk met je advertentietegoed wordt omgegaan.

Wacht niet langer met het gebruik van Ads

Voor iedere website is Ads een interessante methode om meer gerichte bezoekers op de website te ontvangen en deze vervolgens om te zetten naar klanten. Slechts weinig websites maken gebruik van deze mogelijkheden. Dit is zonde omdat je hierdoor veel omzet misloopt.

Neem vandaag nog contact op met Afix om de mogelijkheden van Ads voor jouw website bespreken en laat ons je internetcampagnes succesvol opzetten. Onze ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van Ads-campagnes stelt ons in staat om ook voor je website de beste campagnes op te zetten en het online rendement aanzienlijk te verhogen.

Je kunt Afix bereiken op 072-8200251 of contact opnemen via het contactformulier. Dan gaan wij vandaag nog kijken wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen.