Afix Oval
profile-christine-shering
Contact met
Christine
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-christine-shering

Christine Schering

Senior Online marketeer

christine@afix.nl

Ze is een SEA en social specialist met een olifantengeheugen en wordt daarom ook wel Het Orakel genoemd door haar collega’s.


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Blog
    Waarom Microsoft Advertising niet mag ontbreken in jouw SEA strategie
    05 mei 2021
    Zoekmachine adverteren (SEA)
    Particle Particle Particle Particle
    Blog

    Waarom Microsoft Advertising niet mag ontbreken in jouw SEA strategie

    05 mei 2021
    Zoekmachine adverteren (SEA)
    Particle Particle Particle Particle

    Heb je wel eens overwogen om Microsoft Advertising, voorheen bekend als Bing Ads, in te zetten als online marketingkanaal? Hoewel Google uiteraard nog steeds veruit de grootste is, vertellen we je in deze blog waarom ook Microsoft Advertising een plek verdient in jouw online marketingmix.

    Wat is Microsoft Advertising?

    Microsoft Advertising is hét platform waarmee je betaald kunt adverteren in de zoekmachines van Bing, Yahoo en de MSN-zoekresultaten. Daarom ook de naamsverandering van Bing Ads naar Microsoft Advertising. Het is allang niet meer alleen Bing waarin je zichtbaar kunt zijn. Zo beschikt Microsoft net als Google inmiddels ook over een zoeknetwerk van partnerwebsites buiten Bing, Yahoo en de MSN-zoekresultaten. Zo’n 10% van alle zoekers in Europa gebruikt het Microsoft zoeknetwerk. Dit is een andere doelgroep dan de mensen die gebruik maken van Google. Deze doelgroep bereik je dus niet als je alleen via Google Ads. Als je je zichtbaarheid wilt vergroten mag Microsoft Advertising niet ontbreken in je zoekmachine marketing strategie.

    Wat zijn de voordelen van Microsoft Advertising?

    • Adverteren met Microsoft Ads is goedkoper dan adverteren op Google.
    • Heb je al een Google Ads campagne lopen? Dan kun je je huidige ads importeren naar Microsoft Advertising. Je zult nog wel wat dingen zelf moeten instellen, maar je campagnestructuur staat.
    • Microsoft Advertising is bezig met een opmars en we zien het marktaandeel van Bing (inmiddels 5,5% in Nederland) de afgelopen jaren stijgen. Dit komt mede doordat op alle Windows-apparaten Bing als standaardzoekmachine staat ingesteld. Daarbij werkt Bing met een puntensysteem met cadeaus, waardoor het op een slimme manier gebruikers aan zich weet te binden. Het marktaandeel van Bing zal naar verwachting de komende jaren verder stijgen.
    • De lage concurrentie maakt ook dat de kans groter is dat jouw advertenties altijd gezien worden door je doelgroep. Bovendien krijg je van Bing meer advertentieruimte dan Google, dus is de kans dat de gebruiker op jouw advertentie klikt groter. Een win-win situatie dus!

    Shopping campagnes via Microsoft Advertising

    Naast zoekadvertenties is het nu ook mogelijk om jouw producten te laten zien via Microsoft Shopping campagnes. Ook hierbij heb je de mogelijkheid een koppeling te maken met je Google productfeed. Dus als je op dit moment al Shopping advertenties via Google hebt lopen is het zeker de moeite waard om ook Microsoft Shopping in te zetten.

    Via je ads adverteren op LinkedIn

    Wist je dat het mogelijk is om in je ads LinkedIn profielen te targeten? Zo kun je via Microsoft Ads nog een relevantere doelgroep samenstellen op basis van functie, branche en bedrijf. In Google kan dit niet en dit zal ook nooit een mogelijkheid worden.

    Ook starten met Microsoft Advertising?

    Wil jij ook je gehele doelgroep bereiken? Zet dan Microsoft Advertising in naast je campagnes op Google. Het is makkelijk op te zetten, relatief goedkoper in vergelijking met Google Ads en als pluspunt hebben wij bij Afix genoeg ervaring. Ben je benieuwd of adverteren op Bing interessant is voor jouw organisatie? Neem contact met ons op om vrijblijvend over de mogelijkheden te sparren.

    Of wil je liever meer lezen over Google Ads en de 5 redenen om SEA uit te besteden aan een online marketing bureau?