afix_christine-schering
Contact met
Christine
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_christine-schering

Christine Schering

Senior SEA Marketeer

christine.schering@afix.nl

Ze is een SEA specialist met een olifantengeheugen en wordt daarom ook wel Het Orakel genoemd door haar collega’s.

Blog
Waarom Microsoft Advertising niet mag ontbreken in jouw SEA strategie
05 mei 2021
SEA
Particle Particle Particle Particle
Blog

Waarom Microsoft Advertising niet mag ontbreken in jouw SEA strategie

05 mei 2021
SEA
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Het spreekt voor zich om in de grootste zoekmachine ter wereld te adverteren. Maar denk naast Google ook eens aan Bing en Yahoo. Wat nu als je deze laatste zoekmachines ook in één klap kunt meenemen in je online marketingmix? Het is de moeite waard. Vandaag vertellen we je waarom Microsoft Ads een plek verdient in jouw online marketingstrategie.

Wat is Microsoft Advertising?

Met Microsoft Advertising, voorheen bekend als Bing Ads, adverteer je betaald in de zoekmachines Bing, Yahoo en de MSN-zoekresultaten. In Nederland gebruikt 3,39% van de mensen Bing, en 0,84% Yahoo. De gebruikersaantallen ten opzichte van Google (93,67%) zijn laag, maar dat hoeft geen reden te zijn het kanaal niet te gebruiken. Via Microsoft Advertising bereik je namelijk een andere doelgroep dan de mensen die gebruik maken van Google. Het is dus een goede optie als je je zichtbaarheid wilt vergroten.

Wat zijn de voordelen van Microsoft Advertising?

  • Binnen Microsoft Advertising heb je minder last van concurrentie, de CPC’s blijven daardoor laag. Voor verkeer naar je website vanuit Microsoft Ads betaal je dus minder. Het is een goedkopere vorm van online marketing dan adverteren via Google.
  • Handig: je kunt je campagne vanuit Google Ads importeren in Microsoft Ads. Let erop dat je een aantal dingen zelf instelt en goed na loopt, maar de basis kun je overnemen.
  • De lage mate van concurrentie maakt de kans groter dat jouw advertenties altijd gezien worden door je doelgroep. Bovendien krijg je van Bing meer advertentieruimte dan Google, dus is de kans dat de gebruiker op jouw advertentie klikt groter. Een win-win situatie dus!
  • Microsoft Advertising is met een opmars bezig. Mede doordat Bing op alle Windows-apparaten als standaard zoekmachine staat ingesteld. Daarnaast werkt Bing met een puntensysteem met cadeaus, waardoor het op een slimme manier gebruikers aan zich weet te binden. Het marktaandeel van Bing zal naar verwachting de komende jaren stijgen.

Je kunt zelf een online marketeer in dienst nemen en je Microsoft Ads campagne in-house oppakken, maar je kunt er ook voor kiezen dit specialisme over te laten aan een bureau. Dat laatste heeft voordelen. Wij schreven er een stuk over.

 

Shopping campagnes via Microsoft Advertising

Google en Microsoft werken eigenlijk best lekker samen. Je kunt namelijk de Google product feed die je gebruikt voor je Google shopping campagnes ook gebruiken voor Microsoft Shopping. Je maakt eenvoudig de koppeling en je producten worden ook getoond in Bing en Yahoo. Nog een reden om te starten, toch?

Via je ads adverteren op LinkedIn

Een groot voordeel ten opzichte van Google: je kunt in je Microsoft Ads LinkedIn profielen targeten. LinkedIn beschikt over veel relevante doelgroepinformatie (functie, branche en bedrijf) waardoor je jouw advertenties relevanter kunt insteken. In Google kan dit niet, en dat zal ook nooit een optie worden.

Ook starten met Microsoft Advertising?

Wil jij ook je gehele doelgroep bereiken en geen kans onbenut laten? Zet dan Microsoft Ads in naast campagnes op Google. Het is makkelijk op te zetten, relatief goedkoper in vergelijking met Google Ads en als pluspunt helpt Afix je alles uit je campagne te halen. Ben je benieuwd wat adverteren op Bing en Yahoo voor jou kan uithalen? Plan dan eens een afspraak met ons in, we voorzien je graag van advies!

Plan je afspraak