Afix Oval
maryse_portret
Contact met
Maryse
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
maryse_portret

Maryse van Wageningen

Online marketeer

maryse@afix.nl

Wil jij het maximale uit je social media campagnes halen? Kom in contact met Maryse!


    Solliciteren?

    We willen je graag leren kennen, want voor de juiste mensen is er altijd plaats. Bekijk onze vacatures of upload hier direct je motivatie en CV.



      Particle Particle Particle
      Particle Particle Particle
      Blog
      Dit is wat je moet doen voor de iOS 14 update
      05 februari 2021
      Social media
      Particle Particle Particle Particle
      Blog

      Dit is wat je moet doen voor de iOS 14 update

      05 februari 2021
      Social media
      Particle Particle Particle Particle

      Iedereen in de online marketing wereld heeft er op dit moment mee te maken: de nieuwe Apple iOS 14 update! De update zorgt voor meer privacy voor Apple gebruikers. Voor online marketeers betekent dat minder goed nieuws: pixels mogen alleen geplaatst worden bij expliciete toestemming door de gebruiker. En het geven van die toestemming, is niet zo eenvoudig. Wij delen met je wat je nu moet doen!

      Popup van de iOS 14 update

       

      3 acties die je nu kunt ondernemen

      Goed nieuws! De nieuwe update beïnvloedt niet gelijk jouw Facebook campagnes. De verwachting is dat we in de loop van de komende maanden de effecten gaan merken van de nieuwe iOS 14 update. Onderneem daarom nu de volgende stappen:

      1. Verifieer je domein.
      2. Stel 8 conversie gebeurtenissen in.
      3. Stel de Facebook Conversion API in.

      Bekijk de video en het bijbehorende stappenplan om jouw domein te verifiëren.

       

      1. Stappenplan domein verifiëren: Log in op business.facebook.com. Je klikt op de negen stipjes en gaat vervolgens naar de instellingen.
      2. Ga naar ‘merkveiligheid’ en dan naar ‘domeinen’. Klik op ‘domein toevoegen’ en vul je website url in (zonder https). Refresh de pagina. Je kunt een domein maar 1 keer verifiëren, daarom geeft de url afix.nl in de video een error, deze is namelijk al geverifieerd.
      3. Via de meta-tag verification ontvang je een stukje code. Voeg deze toe in de header van je website, boven de Facebook pixel. Je kunt je website beheerder vragen dit te doen.
      4. Zodra de code is toegevoegd klik je op de groene knop om de pagina te verifiëren.
      5. Je pagina is nu geverifieerd!

      Bekijk de video en het bijbehorende stappenplan om de Conversion API in te stellen en te testen.


      De Conversions API is een Facebook Business-hulpmiddel waarmee je belangrijke webgebeurtenissen en offline gebeurtenissen of klantacties rechtstreeks vanaf je server met de servers van Facebook kunt delen. Hierdoor kun je de data die via de server van een iOS 14 gebruiker komt alsnog koppelen aan je Facebookcampagne. De twee tools die je hiervoor nodig hebt en die je terug ziet komen in bovenstaande video zijn:

       

      Wat we tot nu toe weten over de update?

      • Targeting
        Doelgroepen worden kleiner. Als een gebruiker geen toestemming geeft is het moeilijker hem of haar te bereiken.
      • Measurements
        Er worden minder conversies aan je Facebook campagnes toegekend door de ‘conversion window changes’. Je kunt door deze wijzigingen alleen nog de clicks van de laatste 7 dagen zien, en deze data maximaal 28 dagen vasthouden. De conversies worden gerapporteerd op het moment dat ze plaatsvinden en dus daadwerkelijk gebeurd zijn. Hierdoor zit er een vertraging in je conversies onder iOS 14 gebruikers van 24 – 48 uur.
      • Apps
        Heb je een campagne met focus op app installaties? Dan is het niet meer mogelijk om demografische gegevens in te zien van personen die je app hebben gedownload. Je kunt tot 3 dagen data terugzien over personen die de app hebben geïnstalleerd. Mobile custom app audiences kunnen niet meer worden ingezet als targeting groep.
        De verwachting is dat de kosten voor de promoties van apps hoger uitvallen. Ook in deze campagnes zal een vertraging van 24 – 48 uur zitten.
      • Conversies/ advertentie set-up
        Per domein kun je nog maar 8 conversie gebeurtenissen instellen, mits een persoon toestemming geeft. Wanneer een persoon geen toestemming geeft, wordt je als adverteerder nu gelimiteerd tot 1 conversie gebeurtenis. Stel je conversie gebeurtenis #1 is ‘aankoop’, maar deze wordt niet voltooid, dan wordt conversie gebeurtenis #2 gemeten, dit kan dan ‘add to cart’ zijn.

      Ons advies: zorg dat jouw domein geverifieerd is in je Facebook business manager, stel de 8 belangrijkste conversie gebeurtenissen in. Lees hier meer over hoe je deze gebeurtenissen goed instelt. Stel als laatste de conversion API in. De conversions API van Facebook is een alternatief voor de Facebook-pixel en stelt je in staat om conversies naar Facebook te versturen. De API werkt niet vanuit de browser, maar vanuit jouw eigen server. Hierdoor ben je niet meer afhankelijk van cookies.

      Blijven er toch nog een aantal vragen onbeantwoord bij je? Wij helpen je graag!