profile-quint
Contact met
Quint
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-quint

Quint van der Meer

SEA & SEO Marketeer

quint@afix.nl

Wil je een conversieknallende Google Ads campagne waar je u tegen zegt? Kom in contact met Quint.


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Ons werk
    Bonton
    Online marketing
    Gerealiseerd door
    profile-quint
    Particle Particle Particle Particle
    Case

    Bonton

    Online marketing
    Gerealiseerd door
    profile-quint
    Particle Particle Particle Particle

    Bonton, onderdeel van GP Groot en ook al zo lekker bezig, als het gaat om circulair ondernemen. Als ze iets doen, doen ze het voor de volle 100%. Klinkt ons bekend in de oren! Waar zocht Bonton naar?

    “We zoeken een partner die kan meedenken en niet alleen maar uitvoert.” - Bonton
     
    De zoektocht naar een online partij is geëindigd bij, jawel Afix. Hoe we er dagelijks voor zorgen dat er nieuw websiteverkeer wordt gerealiseerd en de offertes binnenstromen? Dat lees je in deze case.

     

    Het doel

    De online doelstelling van Bonton is: Het realiseren van een grotere naamsbekendheid in de zakelijke markt en het vergroten van het aantal leads. Een grotere naamsbekendheid en meer leads realiseren, dat kunnen we. Maar wanneer is het goed genoeg? Daarom hebben we doelstelling voor het aantal leads concreter gemaakt naar: In 2022 moet 20% van de leads uit online marketing komen. Met deze doelstelling kunnen we aan de slag. Ready? Wij wel en Bonton ook!

    De strategie

    De focus ligt op bereik, verkeer en het binnenhalen van offerte aanvragen. Dit doen we door de kanalen LinkedIn en Google Ads in te zetten.

    Via LinkedIn kunnen we ons heel specifiek richten op mensen in bepaalde functies en bepaalde branches. Zo zorgen we ervoor dat we de juiste personen binnen de zorg, onderwijs en overheidsbranche weten te bereiken.

    Hierdoor weten we een interesse op te wekken bij een doelgroep die nog niet bekend is met Bonton. En door er telkens voor te zorgen dat Bonton in beeld blijft, zorgen we voor een actiebereidheid. Namelijk een klik naar de website. Die klik naar de website is het begin, want eenmaal de website bezocht vanuit LinkedIn, there is no way back.

    Bonton-online-marketing

    De resultaten

    Het is niet een nieuw feitje dat elke campagne een bepaalde periode nodig heeft om data te verzamelen en zeker niet wanneer dit samengaat met een lancering van een nieuwe website. Maar de resultaten laten na de eerste twee maanden al een flinke stijgende lijn zien, dat belooft hopelijk veel goeds.

    Op LinkedIn realiseerde we in de 2de maand 139 websitebezoeken tegen een gemiddelde Cost Per Click (CPC) van € 2,36. Met een gemiddelde CTR van 0,72%* over de gehele maand gezien en een CTR van 1,41% op een advertentie met een GIF. Kunnen we niet anders dan superblij zijn met deze resultaten!

    *De gemiddelde CTR: 0,71%, waar 0,34% de benchmark is op LinkedIn.

    Meer weten?

    Vind je het lastig om je zakelijke doelgroep te bereiken? No worries, met een doeltreffende LinkedIn campagne weten we jouw zakelijke doelgroep te targeten en te overtuigen. Via LinkedIn kunnen we ons heel specifiek richten op mensen in bepaalde functies en bepaalde branches.

    Voor ieder doel is maatwerk nodig en checken we welke kanalen en campagnevormen we het beste kunnen inzetten. Laat ons weten wat jouw doelstelling of uitdaging is dan kunnen we vrijblijvend even sparren! Stuur ons een chat bericht, mail naar info@afix.nl of bel ons via 072 820 0251.