afix_jeremy-metselaar
Contact met
Jeremy
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_jeremy-metselaar

Jeremy Metselaar

Head of Sales

jeremy.metselaar@afix.nl

Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.

Ons werk
ThuiszorgPlanners
Websites
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Particle Particle Particle Particle
Case

ThuiszorgPlanners

Websites
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Een samenwerking kan knallen als je beiden dezelfde waarden nastreeft. Deze club is nieuwsgierig, bruist van ambitie en ziet online ontzettend veel kansen. Gezien zij zelf de handen vol hebben aan het runnen van een hard groeiende business, is Afix de collega op afstand die een huisstijl, website en display banners realiseert. En dat voor meerdere labels. Laten we beginnen bij: ThuiszorgPlanners!

In deze case nemen we je mee in de ontwikkeling van een warme website die één en al zorg uitstraalt, maar waar stiekem best wat commercie achterzit.

De opdracht

De behoefte op korte termijn van ondernemers Erik Braun en Morrison Lesger: een nieuwe website voor ThuiszorgPlanners. Bij ThuiszorgPlanners klopt je aan als zorginstelling wanneer je tijdelijk extra capaciteit nodig hebt. Ze beschikken over een uitgebreide pool van mensen met hart voor de zorg en matchen een instelling aan een planner die geschikt is voor de klus.

Daarnaast leiden ze planners op. Want, plannen is een vak en deze mensen zijn meer dan hard nodig. Als planner zijnde zorg je voor een optimaal rooster, waardoor werknemers gelukkiger zijn. Gelukkigere werknemers = betere thuiszorg.

Ofwel: planners zijn de motor achter de zorg.

Goede planners zijn inzetbaar in meerdere takken van de zorg. Denk niet alleen aan de thuiszorg, maar ook aan de revalidatie- of gehandicaptenzorg. Zo kun je nog wel even doorgaan. Het is daarom belangrijk dat we een website bouwen die schaalbaar is. Het is niet de vraag óf er uitbreiding komt in de toekomst, maar wanneer. Buiten deze drie labels is ThuiszorgPlanners nog veel meer van plan.

Zowel aan de zorg-kant als aan de planner-kant moet het netwerk groeien en een nieuwe website draagt daaraan bij.

Voel jij de ambitie? Wij zeker.

Huisstijl

‘Wat wil je met je nieuwe website uitstralen?’ Is altijd één van onze belangrijkste intake vragen. Samen kwamen we tot de conclusie:

  • Daadkracht – zonder gedoe: een goede planner, snel geregeld.
  • Autoriteit – kennis van de markt, de meest passende planners vind je hier.
  • Positiviteit & warmte – planners die vol passie en plezier hun rol vervullen.

Met deze drie pijlers in ons achtergrond, geven we het logo en de huisstijl een touch-up. Een opfrisbeurt. Daarbij hoort een huisstijlhandboek, waarin de spelregels per branche / label worden vastgelegd. Dit vergemakkelijkt bovendien het maken van uitingen in de toekomst. Aanschouw oud versus nieuw:

ThuiszorgPlanners - Nieuwe en oude logo

Wireframes

Wil je iets maken wat schaalbaar is, dan denk je van tevoren heel goed over de inhoud na. Je bouwt niet alleen een website voor nu, maar ook voor straks. Schaalbaar betekent ook dat je het jezelf niet moeilijker moet maken dan het is:

  • Welke content blokken heb ik nodig?
  • Waar zet ik die neer?
  • Hoe zorg ik dat deze makkelijk te kopiëren zijn?

Met deze uitgangspunten gericht op bezoeker én gebruiker zetten we een wireframe neer.

ThuiszorgPlanners wireframes

Ontwerp: zacht, open en vriendelijk

Het leukste onderdeel: inkleuren! De huisstijlkleuren waarmee we werken: oranje, rood en grijs. Rood voor de daadkracht, oranje voor de zachtheid.

De daadkracht zit hem in een ontwerp dat rust geeft. Je voelt de structuur, je merkt dat er geen angst is voor witruimte. Stel je voor… Je zal je planning maar uit handen geven aan een organisatie met een chaotische website: no way.

De positiviteit en de warmte zit hem in fotografie, ronde vormen, speelse elementen en pakkende teksten. Werken met mensen die trots zijn op hun vak. Door de oranje waas over de foto’s voel je de eenheid en de toegankelijkheid.

Je straalt uit dat je een autoriteit bent door kennis te delen en aan te tonen dat je kunt leveren. Binnen no time staat de geschikte planner – waar in Nederland dan ook – bij jou op de stoep.

ThuiszorgPlanners - Website design

Volgende hoofdstuk

Nu ThuiszorgPlanners blij is met deze eerste website, betekent dat veel voor de toekomst.

Wij worden hier super blij van en staan dan ook te trappelen om de volgende website aan te pakken!