afix_jeremy-metselaar
Contact met
Jeremy
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_jeremy-metselaar

Jeremy Metselaar

Head of Sales

jeremy.metselaar@afix.nl

Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.

Ons werk
Freekids
Websites
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Particle Particle Particle Particle
Case

Freekids

Websites
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Nieuwe website voor Freekids Kinderopvang

Freekids is de leukste kinderopvang in de Zaanstreek. Dat weten wij, want sinds 2019 werken we samen met eigenaresse Marissa. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk, de toko breidt zich flink uit en Afix draagt daaraan bij door de online zichtbaarheid van Freekids te vergroten via gerichte Facebook en Google campagnes.

De Zaanstreek is groot - de vraag naar geschikte kinderopvang ook. Het doel is dat we jonge ouders laten kennismaken met Freekids. Maar sta je op het punt meer te investeren in online marketing, dan moet je soms een keuze maken: is je huidige website nog wie jij bent? Of is dat je organisatie van een paar jaar geleden?

… dat resulteerde in een metamorfose.

Lees je mee? We vertellen je alles over deze opdracht en tonen je een award winning website (al vraag je het ons).

De opdracht

We gaan aan de slag. Deze vragen staan centraal:

  • Hoe kunnen we zorgen voor meer inschrijvingen?
  • Hoe kunnen we Freekids online neerzetten om zo vertrouwen te wekken?
  • Hoe zorgen we dat informatie zo makkelijk mogelijk te vinden is voor jonge ouders?

Met verschillende locaties in de Zaanstreek biedt Freekids kinderopvang, buitenschoolse opvang, peuterspelen en flexibele opvang. Om de pijnpunten van de huidige website aan te pakken, moeten we letten op:

  • Duidelijke navigatie; makkelijk vindbare informatie.
  • Een beleving in de wereld van Freekids geven.
  • Bieden van laagdrempelige contactmomenten.
  • Vormen van opvang begrijpelijk maken voor iedereen, en tonen welke locaties welke soorten opvang aanbieden.

De opdracht was helder: maak een opbouw of navigatie die wij (de niet-ouders zijnde van Afix) kunnen begrijpen. Voor Freekids zelf is het namelijk super vanzelfsprekend welke content ze moeten aanbieden; maar snapt iedere leek dit? Less is more was één van de belangrijkste uitgangspunten.

Ook gebruiksgemak stond hoog op het lijstje. Het vinden van een locatie hebben we door realtime dynamische filtering eenvoudig gemaakt. Iedere websitebezoeker kan filteren op locatie, én op soort opvang. Zo krijg je dus bijvoorbeeld alle locaties te zien in Zaandijk die zowel kinderopvang als flexibele opvang bieden.

We geven jou nu een kijkje in de wireframes, waarbij we bovenstaande hebben uitgewerkt:

Freekids website wireframes

Look and feel

De ouders tussen de 20 en 45 jaar, woonachtig in Zaanstad en Amsterdam willen we met de website een goed en vertrouwd gevoel over Freekids geven.
Dat doen we met een ontwerp dat het volgende uitstraalt:

  • Openheid – aandacht voor ieder kind. Plezierig en professioneel.
  • Vriendelijkheid – toegankelijk, vriendelijk en helder in aanpak.
  • Zachtheid – de oranje kleur blijft behouden, we zorgen voor zachtheid, voor een vertrouwd en warm gevoel.

Waar de primaire kleuren in kinderopvangcentra je vroeger om de oren vlogen (raak daar maar eens niet overprikkelt van), moet deze plek nu rust en geborgenheid uitstralen. Hetzelfde geldt dan misschien ook wel voor de ouders. Een overload aan informatie komt geen enkele conversie ten goede.

Het aanvragen van een rondleiding hebben we zo vanzelfsprekend mogelijk gemaakt. Onderaan iedere pagina is de call to action terug te vinden. Ook het menu en de zoekfunctie dragen bij aan overzicht. We laten ouders aan het woord om vertrouwen te wekken, en hebben bij iedere foto ronde en speelse vormen toegepast. Dit alles zonder het te kinderlijk te maken.

Het resultaat

Deze website gaat nu werken als marketing machine voor Freekids. We werken samen met hen aan meer inschrijvingen. De website is zacht, vriendelijk, eerlijk en betrouwbaar. We konden volledig gebruik maken van onze design vrijheid doordat we werkten met Webflow.

Je weet als ouder zijnde dat je je kindje na een lange dag weer ophaalt met een lach. We zijn super blij op het eindresultaat en zo ook Marelle:

“De samenwerking met Afix is gebaseerd op vertrouwen. Ze zijn altijd bereid om mee te denken en willen samen met jou voor het hoogst haalbare gaan. Voor ons is dat een goede basis voor een fijne samenwerking.”
– Marelle Schoemaker – Freekids.

Inzetten als marketingmachine

Een nieuwe website als deze vormt het perfecte uitgangspunt voor meer online zichtbaarheid. Sinds het begin van 2021 helpen we Freekids bij het vergroten van de brand awareness en spelen we in op de behoeften van de doelgroep. Dit doen we in Google Search, middels Facebook en Instagram advertenties en werken we aan de organische vindbaarheid van de website (SEO).

Sinds het begin van 2021 laten de doelen een stijging zien van 9%. Met de nieuwe website verwachten we een nog groter succes! Omdat Freekids ontzettend lekker groeit, zijn we ook gestart met recruitment campagnes voor pedagogisch medewerkers. Alle kanalen worden optimaal benut. Sterke online marketing gericht op de juiste doelgroepen én een goede website = een win win.