afix_jeremy-metselaar
Contact met
Jeremy
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_jeremy-metselaar

Jeremy Metselaar

Head of Sales

jeremy.metselaar@afix.nl

Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.

Ons werk
Bakker Brandstoffen
Webshops
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Particle Particle Particle Particle
Case

Bakker Brandstoffen

Webshops
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

WooCommerce shop voor Bakker Brandstoffen

Zeg je Afix, dan zeg je Bakker Brandstoffen. Wij werken al jaren voor deze winkel in Den Helder waar je jouw outdoor-hart kunt ophalen. Voor een compleet assortiment aan barbecues, gasflessen, kampeerspullen en nog veel meer ben je hier aan het juiste adres. Eigenaar Marc Bakker voorziet je samen met zijn team van de beste product- en barbecue adviezen.

Niet voor niets al jaren een begrip in de regio! Wij zijn dan ook super trots dat we werden gevraagd de nieuwe WooCommerce webshop voor Bakker Brandstoffen te bouwen. In deze case nemen we je mee in onze werkwijze en zie je het eindproduct.

De opdracht

Bakker Brandstoffen bestaat al meer dan 75 jaar. Opgezet met de fysieke winkel als uitgangspunt, wat ook zeker zo blijft. Echter merkt Marc Bakker dat de online vraag toeneemt en dat daar heel wat potentiële klanten te bereiken zijn – ook buiten de regio Noord-Holland Noord.

Wij brengen die vraag en het aanbod bij elkaar door op de juiste momenten online zichtbaar te zijn via social media en Google Ads. Voor het barbecue imperium van Bakker Brandstoffen bouwden we bijvoorbeeld al eerder deze geweldig lekkere website.

Met een webshop daterend uit 2014 en de verschuiving van een fysieke winkel met webshop, naar een webshop met fysieke winkel (voor iedereen die wil ruiken, voelen, proeven en écht goed advies wil krijgen), kan een nieuwe webshop niet uitblijven.

Afix gaat aan de slag. Ons doel?

Bakker Brandstoffen is wereldberoemd in Den Helder, die reikwijdte willen we vergroten. Door online marketing te combineren met een persoonlijke en duidelijke webshop van deze tijd.

Wireframes

Het idee is dat de homepage vooral dient als herkenning: goede foto’s, Marc erop, uitlichten dat Bakker Brandstoffen al jaren trouw zijn klanten bedient en dat daar goede reviews tegenover staan (gemiddelde score: 9.4). Voor iedereen die de fysieke winkel wel eens van binnen heeft gezien, moet dit een herkenbaar punt zijn. We hielden rekening met makkelijk invulbare content blokken die Marc zelf kan bijhouden, en bijvoorbeeld kan vullen met leuke acties.

De categoriepagina’s hebben ruimte voor een SEO tekst. Deze tekst kan zoekwoorden bevatten en is uitklapbaar voor de lezer. Op die manier houden we rekening met de bezoeker (de tekst moet het productaanbod niet in de weg zitten) en bieden we ruimte om tegemoet te komen aan de wens van Google om relevante zoektermen te verwerken op die plek. De menu items worden aangeduid met duidelijke iconen en de productpagina’s zijn vooral conversiegericht zonder enige afleiding. Als je een productpagina bekijkt, zie je dat de USP’s boven de ‘In winkelmand’ knop getoond worden, om zo op een belangrijk moment voor extra overtuiging te zorgen.

Wireframes akkoord? Let’s design.

Ontwerp

Om de vibe in de fysieke winkel ook online na te bootsen, gingen de designers langs bij Bakker Brandstoffen in Den Helder om de sfeer in zich op te nemen.

De accentkleur is en blijft rood. Da’s de Bakker Brandstoffen kleur. Verder hebben we aardse tinten gebruikt, voor rust en het absolute outdoor gevoel.

Qua fotografie hebben we veel mazzel. Marc heeft een ontzettend toffe fotoshoot gedaan. Meer Bakker Brandstoffen vibe dan dit krijg je niet. Het enige wat wij deden? Een blauwe lucht faken 🙂 Zonnige foto’s werken beter dan een grauwe lucht – helaas heb je dat in Nederland niet altijd voor het zeggen.

Mensen doen zaken met mensen. Marc is vaak in beeld is en dus heb je diezelfde authentieke beleving online als offline.

Als je bakkerbbq.nl bekijkt, dan zie je wat herkenbare punten. We hebben kleine design effecten hergebruikt, zoals de getekende achtergrond.

De link naar de Instagram pagina maakt je enthousiast om zelf de heerlijkste recepten te bereiden met je gloednieuwe Kamado of Bastard.

 

Functionaliteiten

Wij zijn klaar om van deze webshop een nóg groter succes te maken, en Bakker Brandstoffen online grootser te maken. Uiteraard zonder de persoonlijke touch uit het oog te verliezen.

Om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we ons nieuwe ontwerp over de huidige WooCommerce installatie gelegd. Op deze manier wordt alle bestelinformatie meegenomen, en blijven alle klantaccounts met bestelhistorie overeind.

Met labels geven we onder meer aan of bepaalde producten uit voorraad zijn, of wanneer een product in de aanbieding is.

We hebben een prettige zoekfunctie toegevoegd, een quick add to cart knop en de verzendtarieven worden bepaald op basis van gewicht en prijs.

De checkout is simpel maar doeltreffend. Alle afleiding is geschrapt, het menu is weggelaten zodat de focus volledig op het afrekenproces ligt. Alles met het doel de winkelervaring prettig te maken, en ervoor te zorgen dat Bakker Brandstoffen deze groei kan doormaken en vast kan blijven houden.

En door!

Gezien onze campagnes doordraaien (social en SEA), en we veel kansen zien en benutten, zullen we de website grondig blijven analyseren. De tool Hotjar draait en daarmee kunnen we website bezoeken analyseren, daarvan leren en telkens tweaks toepassen. Op naar een samenwerking die nog vele jaren lekker doorrookt!

Verkoop jij ook producten en ben je benieuwd wat wij aan jouw webshop zouden verbeteren? Neem gerust contact met ons op voor wat tips! Of bekijk ons portfolio voor meer cases als deze.