Afix Oval
Tim-Portret
Contact met
Tim
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
Tim-Portret

Tim Degenaars

Online marketeer

tim@afix.nl

Sparren over je website en online marketing strategie? Tim staat je graag te woord.


Solliciteren?

We willen je graag leren kennen, want voor de juiste mensen is er altijd plaats. Bekijk onze vacatures of upload hier direct je motivatie en CV.



Particle Particle Particle
Particle Particle Particle
Ons werk
Slimpie
Social media
Gerealiseerd door
Tim-Portret
Particle Particle Particle Particle
Case

Slimpie

Social media
Gerealiseerd door
Tim-Portret
Particle Particle Particle Particle

Slimpie draait door en hun resultaten ook

Slimpie, de bedenkers en makers van de lekkerste suikervrije smaaksensaties. Met een ruim assortiment aan suikervrije limonadesiropen, snoepjes en waterijsjes, zijn zij koploper als het gaat om lekker suikervrij genieten!

Sinds 2018 ondersteunen wij Slimpie met hun online marketing campagnes. In april 2020 kregen wij de opdracht van Slimpie om hen te helpen bij de promotie van een nieuwe actie “Slimpie draait door”. De actie was bedacht om meer bekendheid te genereren voor Slimpie en het ‘fun-imago’ te onderstrepen. Wat een knaller van een campagne was dit!

 

De actie – Altijd prijs

De actie was vrij simpel. Je kocht je favoriete Slimpie limonadesiroop met een actiesticker erop een voerde deze in op de actiepagina op de website. Het digitale prijzenrad ging draaien en de pijl bovenaan het rad gaf het aan welke prijs de deelnemer had gewonnen.

Slimpie: rad draait door campagne

Van bereik tot prijs

Wij hebben Slimpie geadviseerd om de actie te promoten op social media. Met ruim 7,1 miljoen dagelijkse gebruikers op Facebook en 3,4 miljoen dagelijkse gebruikers op Instagram, zijn dit dé kanalen om bereik en dus zichtbaarheid realiseren. En dat is dus ook ruimschoots gelukt!

We hebben advertenties vertoond in de stories en in de nieuwsoverzichten op Facebook en Instagram. De advertenties zijn ruim 4,5 miljoen keer weergegeven (4.795.614) en daarmee hebben we ruim één miljoen Nederlanders weten te bereiken! De kans is dus groot dat jij hem ook voorbij hebt zien komen (mits je natuurlijk in de doelgroep valt).

Campagne Slimpie draait door

Doelgroepen en optimalisaties

De campagne hebben we gericht op een aantal relevante doelgroepen:

  • moeders: als opperhoofd van het boodschappenlijstje
  • opa’s en oma’s: want daar smaakt limo het lekkerst
  • jongeren: als limonade grootverbruikers.

Binnen het advertentiebeheer hebben wij deze doelgroepen zelf samengesteld.

Gedurende de looptijd van een campagne voeren we altijd optimalisaties door. Gaandeweg ontdek je namelijk bij welke doelgroepen de campagne goed aanslaat en bij welke wat minder. Wij hebben hierop geanticipeerd door onder andere te schuiven met budgetten van de ene naar de andere doelgroep. Dit met als doel om het maximale uit het budget van Slimpie te halen.

Aanzet tot actie

Zoals eerder aangegeven hebben we in een periode van 6 weken ruim één miljoen mensen bereikt! Maar bekendheid was niet het enige doel. Het doel was uiteraard ook om zoveel mogelijk mensen de limonadesiroop te laten kopen en ze activeren om mee te doen met de actie.

Uit ervaring weten wij dat je na het zien van één advertentie niet meteen naar de supermarkt rent om de limonade te kopen. Het is de kracht van herhaling die er uiteindelijk voor zorgt dat je een product overweegt en tot kopen overgaat. Dat geldt hier ook. Om te zorgen dat de doelgroepen daadwerkelijk Slimpie in hun boodschappenkarretje zouden leggen, hebben we een retargeting campagne opgezet. Daarmee stuurde we aan op het verzilveren van de actiecode die op de fles staat.

Het resultaat van de campagne

Dankzij de gerichte targeting van de doelgroepen, in het oog springende advertenties én de slimme inzet van retargeting campagnes, kwam de redemptie van deze actie uit op 8%! De gemiddelde redemptie van consumentenacties in de FMCG-branche ligt op 1,5% a 2%. We kunnen dus concluderen dat de social media campagnes een gigantische bijdrage hebben geleverd aan het succes van de actie!