profile-mendie-wijker
Contact met
Mendie
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-mendie-wijker

Mendie Wijker

Teamlead Online Marketing

mendie@afix.nl

Wil je een denderende Facebook en Instagram campagne waar je u tegen zegt? Kom in contact met Mendie!


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Ons werk
    Nationaal Militair Museum
    Omnichannel
    Gerealiseerd door
    profile-mendie-wijker
    Particle Particle Particle Particle
    Case

    Nationaal Militair Museum

    Omnichannel
    Gerealiseerd door
    profile-mendie-wijker
    Particle Particle Particle Particle

    Er hangt avontuur in de lucht bij het Nationaal Militair Museum! Onderdeel van de Stichting Koninklijke Defensiemusea en Afix partner.

    Sinds november 2021 is het aan ons om ervoor te zorgen dat het Nationaal Militair Museum zijn online doelstellingen behaalt (en dat zijn er veel). Hoe zorgen we onder andere dat de naamsbekendheid, zichtbaarheid en het conversiepercentage stijgt? De missie van het Nationaal Militair Museum en Afix delen we met jou.

     

    Een eyecatcher in Soest 

    Samen op missie met het Nationaal Militair Museum, dat is spannend, maar vooral super leuk! Niet alleen is het museum zelf super indrukwekkend, want zo’n groot gebouw op een grote uitgestrekte vlakte zet gelijk de toon. Er is zoveel om over te delen, te laten zien en dus te vertellen in het museum. Waar begin je dan? Hoe zorg je dat via push en pull-marketing je de doelgroepen weet te bereiken en kunt ontvangen als museumbezoeker in Soest? Het antwoord: een slim opgebouwde marketingfunnel aan de hand van het see, think, do model van Google. 

    De missie

    De missie is duidelijk; een grotere naamsbekendheid, grotere zichtbaarheid en meer museumbezoekers ontvangen. Dit zijn niet doelstellingen die je in slechts 1 dag of maand behaalt. Het vraagt om de juiste strategie en een goede samenwerking tussen beide partijen. 

    Communicatie, planning en strategisch meedenken zijn de drie key elementen. Deze elementen zorgen voor overzicht. Zo hebben we duidelijk in kaart welke campagne aan welke doelstelling bijdraagt. Om vervolgens stap voor stap de doelen van het doelenlijstje door te strepen, waarna we gelijk nieuwe doelen afstemmen met elkaar. We gaan immers voor groei! 

    Een omnichannel aanpak 

    Eén boodschap via verschillende kanalen. Dat is dé manier voor het Nationaal Militair Museum om de doelstellingen te bereiken. Een omnichannel aanpak lastig? Nee, maar het vergt wel kennis van verschillende kanalen en een duidelijke boodschap. De kanalen die we inzetten voor het Nationaal Militair Museum: Google Ad Grants, Google Ads (SEA), Display, zoekmachine optimalisatie (SEO), Conversieoptimalisatie en social advertising (Facebook & Instagram, LinkedIn en TikTok). 

    Genoeg kanalen om de verschillende doelgroepen mee te bereiken. Iedereen is welkom in het museum. Van jong tot oud; er is genoeg te ontdekken, te doen en te zien in het museum. Samenwerken met het Nationaal Militair Museum is dan ook echt een avontuur!

    Per nieuwe campagne schrijven we een strategie uit en zetten we de meest ideale combinatie van kanalen in. Zo zorgen we met always on campagnes dat we altijd zichtbaar zijn bij een brede doelgroep en een interesse weten op te wekken.  

    Om vervolgens campagnematig verkeer en conversie uit te lokken en dit dan niet op 1 maar op soms wel 4 of 5 kanalen tegelijk. We zijn dus overal zichtbaar! Probeer dan nog maar eens uit deze marketingfunnel te ontsnappen. Het is net Fort Knox. 😉

    advertentievoorbeelden NMM

    De technische instellingen

    Met al die kanalen en campagnes is het belangrijk, om de verschillende metingen van alle doelstellingen goed ingesteld te hebben. Zonder metingen geen complete data en dan blijft het maar gokken door welke campagne de doelstelling is behaald. 

    Daar doen we niet aan bij Afix. Door de juiste scripts en triggers in Tag Manager te gebruiken bij het aanmaken van tags en hierbij rekening te houden met de marketing cookies toestemming meten we nu alles door. Zo weten we precies wat elk kanaal en campagne oplevert. Maandelijks nemen we de resultaten door met het Nationaal Militair Museum.

    Ook een multichannel aanpak inzetten?

    Wil je ook je doelgroep beter bereiken en meer likes, conversies of aanmeldingen ontvangen door de inzet van social media en Google advertising? Voor ieder doel is maatwerk nodig en checken we welke kanalen het beste ingezet kunnen worden. We plannen graag een vrijblijvende brainstormsessie met je in. 

    Ben je momenteel al zichtbaar door de inzet van campagnes en ben je benieuwd wat er beter kan? Plan een brainstormsessie in, zodat we een quickscan kunnen maken van je huidige campagnes, waarmee je hapklare verbeterpunten ontvangt van ons, om nog betere resultaten te realiseren met je online campagnes.