Toen Woonzorggroep Samen op onze deur klopte, wisten we dat het tijd was om de zorgsector wakker te schudden. Hier stond iets groots te gebeuren! Aan ons de taak om Woonzorggroep Samen op de kaart zetten in de zorgsector – niet zomaar een opdracht, eentje die schreeuwt om creativiteit en een slimme aanpak om de naamsbekendheid en de sollicitatiestroom te boosten.
Van tweeledige uitdaging naar een strategie met zorg
Wij weten dat in de zorgsector het vinden van het juiste personeel niet zomaar een klusje is – het is een kunst! Dit komt simpelweg doordat het aanbod groter is dan de vraag en de concurrentie in de zorgsector hoog is. Betekent dit dan automatisch dat je geen kans maakt met online marketing campagnes? Nee, zeker niet! De naamsbekendheid vergroten wordt nog belangrijker. Dus toen Woonzorggroep Samen ons benaderde met een tweeledige uitdaging: hun merk versterken én toptalent aantrekken, waren we direct enthousiast. Onze missie? Een strategie ontwikkelen die niet alleen glans geeft aan hun naam, maar ook de crème de la crème van sollicitanten aantrekt.
Wat hebben we gedaan?
De uitdaging was duidelijk, dus Challenge Accepted! Bij Afix zijn we ambitieus en houden we van grote uitdagingen. Geen half werk, maar met volle 100% gaan we het aan. Het medicijn voor meer naamsbekendheid en toptalent? Een weloverwogen online cocktail bestaande uit Social, SEA en Display campagnes.
Echte verhalen, echte impact
We doken diep in onze creatieve toolkit om een wervingscampagne op te zetten voor meer naamsbekendheid en verkeer naar de website. We wilden content die écht resoneert en kandidaten vastgreep en zei: ‘Hier wil je werken’. We deelden een explosie aan aantrekkelijke content via Facebook en Instagram. De échte gamechangers waren de oprechte verhalen van de medewerkers zelf. Zij deelden hun persoonlijke verhaal, ervaringen en voordelen van het werken bij Woonzorggroep Samen. Dit maakt de advertenties niet alleen informerend, maar ook rete inspirerend en opvallend!
Zichtbaar succes
Om meer talent aan te trekken is zichtbaarheid in zoekmachines als Google belangrijk. Hoe we dat doen? Simpel! SEA en Display campagnes zijn gericht op het aantrekken van kandidaten naar de website. Onze aanpak? Gerichte en creatieve advertenties die perfect aansluiten bij het karakter van Woonzorggroep Samen. Met zorgvuldig gekozen zoektermen, zoals ‘vacatures in de zorg’, ‘banen in de zorg’ en ‘begeleider zorg’, gecombineerd met aantrekkelijke visuals, hebben we de juiste snaar geraakt bij potentiële kandidaten. Dit heeft gezorgd voor een flinke groei in talent!
Een voltreffer in talent: de resultaten
Toen de campagneresultaten van Woonzorggroep Samen binnen stroomden, konden we niet anders dan de vlag buiten hangen. Ons werk bleek een voltreffer! Werknemers zagen vol trots advertenties voorbij komen met zichzelf in de hoofdrol. De sollicitaties die binnen stroomden, liegen er niet om. In slechts vier maanden tijd zorgden we met de social media, Google en Display campagnes voor de volgende resultaten:
De samenwerking
De deadline voor het live zetten van de campagnes was snel, maar door een nauwe samenwerking hebben we vlot kunnen schakelen. De samenwerking tussen Afix en Woonzorggroep Samen is informeel, heeft korte lijntjes en het plezier spatte ervanaf. Daar lusten we meer van!
Met zorg talent laten groeien en bloeien?
Onze specialisten weten heel goed hoe ze middels doordachte wervingscampagnes nieuw talent kunnen aanboren. Denk aan een duurzame always-on campagne op LinkedIn of juist een eenmalige lead advertentie op Facebook. Samen brainstormen?