afix_jeremy-metselaar
Contact met
Jeremy
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_jeremy-metselaar

Jeremy Metselaar

Head of Sales

jeremy.metselaar@afix.nl

Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.

Ons werk
Raetsheren van Orden
Websites
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Particle Particle Particle Particle
Case

Raetsheren van Orden

Websites
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Een nieuwe website voor een uniek en exclusief concept voor woningcorporaties.

Woningcorporaties dragen een enorme verzekeringslast met zich mee. Des te belangrijker zijn veilige en leefbare woningen, waarbij huurders zich bewust zijn van eventuele gevaren - denk bijvoorbeeld aan brand.
Raetsheren (met hoofdkantoor in Alkmaar) is sinds jaar en dag dé onafhankelijke verzekeringspartner binnen de sector Woningbouw en ontwikkelde een uniek en exclusief concept. Het platform ‘Inspectie en Preventie’ helpt woningcorporaties hun schadelast terug te dringen door dataverrijking, risicoanalyse en preventie. Afix bouwde hiervoor de website preventiewoningbouw.nl. We nemen je mee in ons proces: van briefing naar eindproduct.

De opdracht: een mooie regionale match!

In de zomer van 2020 raakten we in gesprek met Raetsheren. We werden op de hoogte gesteld van het concept en kregen de opdracht een marketing website te ontwikkelen. Hoe zo’n proces verloopt?

  • We leerden elkaar kennen. Wat drijft Raetsheren? Wat zijn de verwachtingen? Wat kan Afix in dit proces betekenen? Is er een match?!
  • Het concept is uniek, dus hoe pak je dat aan? Vooraf alle wensen inventariseren en goed sparren is daarbij heel belangrijk. Veel details passeerde de revue. Maar betekende dit dat alles in beton gegoten stond? Absoluut niet. Ideeën en wensen komen ook gaandeweg een proces.

We begonnen met de opdracht. De content stond in de kinderschoenen, fotografie en video volgden later. Het daadwerkelijke platform moest nog ontwikkeld worden. Uiteindelijk wil je dat alle onderdelen mooi op elkaar aansluiten, en je moet ergens beginnen. We pakten de regie en Raetsheren gaf ons het vertrouwen.

Het uiteindelijke doel van de website? Zorg dat Raetsheren direct in contact komt met woningcorporaties, waarbij zij zich herkennen in probleemstellingen en inzien dat Raetsheren kan helpen naar een beter verzekeringsbeleid op basis van data en preventie.

De ontwikkeling: starten met een grijs potlood

Om zowel Afix als Raetsheren te ‘dwingen’ na te denken over de invulling van pagina’s en structuur, maakten we wireframes. Wireframes geven inzicht in een user journey en hoe je invulling geeft aan de behoeften van een gebruiker. Het is een niet-ingekleurde variant van je website. Je toetst een concept, om te peilen of de uitwerking kan bijdragen aan het eindproduct. Nadeel? Wireframes leven nog niet. Je wilt het kunnen zien.

Twee smaken mixen

Let’s design! Woningcorporaties zijn vlot, dynamisch en vooral heel menselijk. Raetsheren daarentegen is formeler en heeft een statige en chique huisstijl. Hoe brengen we dat samen? We gingen aan de slag met de volgende kenmerken in ons achterhoofd:

  • Professionaliteit
  • Herkenbaarheid
  • Emotie
  • Warmte
  • Betrouwbaarheid
  • Empathie
  • Ontzorgen
  • Zakelijk

We ontwikkelden een menu, iconen, formulieren, contentblokken. Langzamerhand werk je de verschillende onderdelen uit, je creëert regels in designkeuzes om eenheid te behouden. Je houdt je vast aan de kernwoorden en je bent initiatiefrijk. Tijdens de twee correctierondes die we met Raetsheren hadden, bleek dat onze online adviezen heel goed samenkwamen met hun ideeën over de uitingen binnen de website.

Dankzij de inventarisatie vooraf durfden we te zeggen dat we een homerun hadden geslagen.

 

Beweging & data

Dynamiek en gevoel zit in fotografie en video. Dat heeft Raetsheren enorm professioneel aangepakt. Het is de finishing touch in een strak en toegankelijk webdesign. En iets wat er goed uitziet, moet ook werken. Wat gaat de traffic doen? Hoe beweegt de doelgroep zich over de website? Alle meetbaarheid regelen we standaard bij iedere opgeleverde website. Van kliks tot formulieren: houd altijd zoveel mogelijk bij om je websiteverkeer te analyseren en daarop verbeteringen toe te passen.

De samenwerking: uitdagend en op 1 lijn

Vanuit beide partijen is de samenwerking als zeer prettig ervaren. De communicatie was open. Er was weinig ruis op de lijn. Raetsheren kon nieuwe inzichten waarden, wij hebben een kijkje in de keuken gekregen van zo’n grote organisatie en dat was super leerzaam. Het geeft ons het vertrouwen te werken voor letterlijk iedere branche: als je maar weet wie je tegenover je hebt.

“Afix heeft binnen onze nieuwe website een goede mix weten te creëren tussen de Raetsheren huisstijl, en de identiteit, uitstraling en “tone of voice” van onze doelgroep. Dit alles zonder ellenlange overleggen, uitgebreide briefings of talloze feedbackrondes. Onze visie en wensen werden begrepen, en vertaald naar een prachtig eindresultaat. Wij hebben de samenwerking als heel positief ervaren!”
– Tessa – Segmentleider Woningcorporaties bij Raetsheren

Hoe verder?

Zodra zich woningcorporaties aanmelden en gebruik gaan maken van het platform, kan de website verrijkt worden met mooie klantcases. Om te zorgen voor meer en meer leadgeneratie.

Ben je geïnspireerd geraakt door deze case? We inspireren je graag verder door ook met jou in gesprek te gaan!