A winning team: Afix en Team Victrix
Sinds 2021 is Afix trotse partner van Team Victrix. Een samenwerking waarin we ons samen op meerdere fronten flink in het zweet werken en dat met succes. Want waar de samenwerking begon met een enkele optimalisatie-opdracht voor Google Ads, groeide dit al snel uit naar een omnichannel aanpak met daarbij een geheel vernieuwde website. Over topsport gesproken. En om het niveau hoog te houden, sporten alle Afix’ers sinds eind vorig jaar ook elke maandagavond bij Team Victrix. #teamA-fit
De warming-up: online marketing
Geen zin in een warming-up? Klik hier en lees direct over de nieuwe website die wij voor Team Victrix hebben ontwikkeld.
Warmdraaien met een Google Ads campagne, zo begon de samenwerking met Team Victrix. Het doel? Actieve ledenwerving, het verhogen van de leden inschrijvingen en het inplannen van proeflessen. Eenmaal van start bleek dat er al jaren met het Google Ads account werd geadverteerd, maar zonder implementatie van de juiste tracking. Tracking geeft de mogelijkheid tot het meten van alle data. Cruciaal dus. Datagedreven dat we zijn, was dat dus een absolute must. Na het in kaart brengen van alle tracking mogelijkheden en de directe implementatie bleef het resultaat dan ook niet onopgemerkt. In rap tempo leerde de data ons dat de maandelijkse aanmeldingen voor de proeflessen en de leden inschrijvingen waren gestegen naar een gemiddelde van 30.
Het tempo opvoeren
Daar zijn zowel Team Victrix als Afix niet vies van zijn. De volumes stijgen en toch wil dat niet zeggen dat de kosten ook opgevoerd worden. Integendeel, wij werken liever slim dan hard. Dus ondanks de stijgende ledeninschrijvingen en contactaanvragen, zetten de kosten per conversie daarentegen tegelijkertijd een flinke daling in. Het bedrag per conversie was aan de start een bescheiden € 300 voor deze partner. Zo’n, 8 maanden, later hebben we dit weten te verlagen naar € 30 per conversie. Hoppa! Een mooie start van onze samenwerking en de basis voor een te gek groei traject samen met Team Victrix. Waar Team Victrix groeit als organisatie en Afix werkt aan heuse spierballen. Maar écht.
Eat, Sleep, Gym, Repeat: optimaliseren
De Google Ads campagnes lopen goed en dat smaakt duidelijk naar meer. Zo geeft Team Victrix ons nog een opdracht; a winning social advertising strategie. We starten met een energieke en creatieve brainstorm bij Afix op kantoor met als doel het definiëren van doelgroepen, campagnes en het opzetten van een actualiteiten kalender. De energie was sky-high, 100 deadlifts waren er niks bij. Twee uur later stond de gehele social advertising funnel en konden we van start. Ja, wij houden van lekker hands-on. Ondanks een kleine hick up (iets met een lockdown) zijn we begin dit jaar gestart met een social campagne voor de Team Victrix Kennismakingsweek en een Kickstart challenge. De sportievelingen lieten zich niet weerhouden. De campagnes zorgde voor een mooie instroom van aanmeldingen.
Full body work out: een nieuwe website
Alleen je armen of alleen je core trainen zet geen zoden aan de dijk. Afix begrijpt dit. We zijn niet voor niks specialist in online marketing EN webdevelopment; alles onder één dak. Team Victrix ging dan ook voor een full body work out: online marketing EN… een nieuwe website. De oude website van Team Victrix was door de jaren opgebouwd en bestond dus uit meerdere websites en URL’s. Een echte SEO-killer (zoekmachine optimalisatie) en alles behalve overzichtelijk. Daar kwam bij dat de look & feel van deze oude websites niet meer aansloot met het Team Victrix van vandaag. Waar ze ooit begonnen als een lokale CrossFit box zijn ze nu veel meer dan dat: Team Victrix Alkmaar — Functioneel Fitness & Healthcenter. We zijn dan ook begonnen met een compleet nieuwe online omgeving te bouwen in WordPress waar alle diensten en producten van het bedrijf zijn gebundeld in een totaal pakket. Het voordeel? Eén overkoepelend en ijzersterk merk waar je niet omheen kunt. Daar komt bij dat dit 100% beter werkt voor de organische vindbaarheid in de zoekmachines.
Wat betekent zo’n totaal pakket dan eigenlijk? Wanneer je sport bij Team Victrix, is er niet alleen aandacht voor jouw fysieke kracht en gezondheid, maar is aandacht voor jouw levensstijl, voeding en is mentale gezondheid net zo belangrijk. Je krijgt gemiddeld dan ook net iets meer begeleiding dan bij de andere sportscholen. Uiteraard hangt hier ook een bijpassend prijskaartje aan. De uitdaging hier was dan ook om de website zo laagdrempelig mogelijk te houden en tegelijkertijd alle voordelen van Team Victrix te showen zodat het voor elke sporter, ongeacht het niveau, aanspreekt.
Voor elke (body) shape: het design
Gelukkig houden wij wel van een uitdaging. Maar hoe maak je een website toegankelijk, vriendelijk en toch overtuigend voor zo’n grote en brede doelgroep als die van Team Victrix? Hier weten onze designers wel raad mee. Het nieuwe design is stoer, modern en toch vriendelijk door slim gebruik te maken van kleur en van goede, persoonlijke (bewegende) beelden. Zo hebben we voor de homepage een te gekke video laten samenstellen met sfeerbeelden van de gym, het team en de leden. Echt iedereen is vertegenwoordigd; jong, oud, beginners en gevorderden. Zo ervaar je in één oogopslag: deze plek is voor iedereen die een gezonde levensstijl ambieert.
“De uitdaging van dit project zat vooral in de brede doelgroep. Team Victrix is een health center waar de leeftijden variëren tussen 5 en 75 jaar. Net als de gym zelf is ook de website een (virtuele) plek voor iedereen. Dit is meegenomen in het design; veel afgeronde hoeken, goede contrast ratio’s en duidelijke lettertypes. Zo voelt de website vriendelijk en toch Victorieus aan. Het blijft natuurlijk wel een sportschool! ;-)”
– Marleen – Designer & front-end developer Afix.
De website wordt voor bijna 70 procent via mobiel bezocht. Het design is dan ook mobile first ontworpen. Dit betekent een duidelijk en overzichtelijk menu, grote ronde (en dus vriendelijke) knoppen, beknopte blokken voor tekst of beeld en natuurlijk een abnormaal hoge pagespeed.
Een belangrijke wens van de opdrachtgever was de mogelijkheid de website zelfstandig up-to-date te houden. Onze designer heeft dan ook rekening gehouden in het ontwerp met deze mogelijkheid door diverse contentblokken zo te ontwerpen dat hier wijzigen in gemaakt kunnen worden, zonder dat het invloed heeft op het design. Zo kunnen de coaches en medewerkers van Team Victrix hun leden zelfstandig informeren over wijzigingen in het rooster of de tarieven, nieuws delen of nieuwe evenementen aanmaken.
Next level: de webshop
Een online plek voor alle diensten en jawel… producten. Een grote wens van Team Victrix was dan ook op een goed werkende webshop te integreren in de online omgeving waar merchandise en een assortiment aan gezonde lifestyle producten verkocht kunnen worden. Want looking good while working out, maakt het toch een stuk leuker. Toch? ? Geheel in het design van de website ontwikkelde wij dan ook een geïntegreerde WooCommerce webshop voor Team Victrix. Ja, geïntegreerd want de bezoeker begeeft zich ogenschijnlijk in dezelfde omgeving. Wel zo gebruiksvriendelijk.
Cooling down
Nog lang niet! We zijn nog maar net begonnen met deze stoere toch vriendelijke website met een volledig geïntegreerde webshop. Het mooie van het kunnen aanbieden van een totaal pakket is dat met het bouwen van deze website direct rekening is gehouden met alle online marketing doelstellingen. Win-win dus.
Zoek jij ook een partner voor online succes? Don’t sweat it en plan direct een vrijblijvend gesprek van 30 minuten in met een online marketing specialist.