profile-mendie-wijker
Contact met
Mendie
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-mendie-wijker

Mendie Wijker

Teamlead Online Marketing

mendie@afix.nl

Wil je een denderende Facebook en Instagram campagne waar je u tegen zegt? Kom in contact met Mendie!


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Ons werk
    Mariniersmuseum
    Online marketing
    Gerealiseerd door
    profile-mendie-wijker
    Particle Particle Particle Particle
    Case

    Mariniersmuseum

    Online marketing
    Gerealiseerd door
    profile-mendie-wijker
    Particle Particle Particle Particle

    Een groei van 154% in aantal verkochte tickets

    Het Mariniersmuseum: het stoerste museum van Nederland! Als je er nog nooit geweest bent, breng dan zeker een keer een bezoek.

    Hoe zorg je ervoor dat de naamsbekendheid van je bedrijf en betrokkenheid onder je volgers groeit en het aantal conversies stijgt? Dat is precies wat wij doen voor het Mariniersmuseum. Het Mariniersmuseum is sinds juli 2020 partner van Afix en sindsdien halen we succes na succes. Hoe we dit doen? Dat vertellen we je nu.

    Wie wil er nu niet bekender worden?

    De grootste wens van ieder bedrijf: meer naamsbekendheid. Maar hoe zorg je hiervoor? Het antwoord: jouw doelgroep kennen en aanwezig zijn op de kanalen waar die  doelgroep ook aanwezig is. Zo hebben we de juiste doelgroep aangesproken door relevante beelden en teksten te gebruiken.

    Is dat alles wat we gedaan hebben? Nee, zeker niet. Een campagne loopt niet van dag één als een trein. Door analyses te maken op basis van data en de juiste optimalisaties door te voeren laten de resultaten een flinke stijgende lijn zien!

    Wat we hebben gedaan

    Voor de social media campagnes van het Mariniersmuseum zijn we begonnen met het inzetten van Facebook en Instagram. Waarom Facebook en Instagram? Heel simpel, hiermee slaan we twee vliegen in één klap en bereiken we een brede doelgroep om de naamsbekendheid van het Mariniersmuseum te vergroten. Op deze twee kanalen zijn 16,4 miljoen Nederlanders aanwezig! Wil je meer weten over adverteren op social media? Bekijk dan ook eens social media advertising.

    Een echte zomerknaller

    Weer of geen weer het museum is het gehele jaar geopend. De piekmomenten, dat zijn de vakantieperiodes. Hét moment om kinderen in het museum te krijgen. Maar hoe krijg je kinderen en hun ouders in het museum in? Afgelopen zomer hebben we ervoor gezorgd dat de tijdsloten vol zaten! Een ticket bemachtigen werd zo nog een uitdaging.

    Het aantal bezoekers per week steeg naar 3.200 bezoekers, waar het gemiddelde normaal op 900 bezoekers ligt in deze periode. Als dat geen goede resultaten zijn. Een stijging in het conversiepercentage van 154% in deze periode via de online kanalen.

    Naast de campagne voor de consumenten, ligt de focus ook op educatie. Een museum is dé plek om geschiedenis mee te krijgen op een lerende en actieve manier. De doelgroep? Onderwijzers rondom Rotterdam.

    Met een bereikcampagne weten we leraren te bereiken en warm te maken om een schooluitje voor het schooljaar 2021/2022 te plannen. De resultaten: een verdubbeling in het aantal klassenuitjes nog voordat de zomervakantie om was!

    Een stijging van 467% in Facebook likes

    Wat doe je wanneer je dicht moet als Museum? Ondanks Corona weten we zichtbaar te blijven met het Mariniersmuseum door de following te laten groeien op Facebook. Zo zijn we van minder dan 2.000 Facebook pagina likes gestegen naar ruim 11.000 (!) echte Facebook pagina likes van Rotterdamers. Een vind-ik-leuk campagne is een goede manier geweest om:
    → Meer interactie met de doelgroep tot stand te brengen,
    → De naamsbekendheid van het Mariniersmuseum te vergroten
    → Zichtbaar te blijven met organische content
    → En op deze manier nieuwe doelgroepen konden aanmaken die we in de conversiecampagnes hebben meegenomen.

    Het resultaat

    Na anderhalf jaar hebben we een berg aan resultaten verzameld met het Mariniermuseum. De samenwerking stopt nog niet, deze breiden we zelfs uit met het Nationaal Militair Museum, Marinemuseum en het Marrechausseemuseum. Aan ons de taak om voor de overige drie defensiemusea net zulke goede online marketing resultaten te behalen als voor het Mariniersmuseum. De resultaten opgesomd van anderhalf jaar samenwerken met Afix.

    • Een groei van 467% in het aantal Facebook vind-ik-leuks.
    • Conversiepercentage: door de campagne zijn er online direct via social media 10,9% meer tickets verkocht over het gehele jaar. Ondanks het virus dat begint met de C hebben we het aantal aankopen weten te verhogen met de inzet van de campagnes. Zonder social campagnes waren er 10,9% minder tickets verkocht.
    • Het conversiepercentage steeg met 100% over alle online kanalen!
    • We zijn minimaal 3 keer zichtbaar geweest bij de relevante doelgroep, waardoor we 939.255 personen hebben bereikt. Herhaling is key! Juist in tijden dat het museum gesloten is of een dipje heeft in het aantal museumbezoekers. Top-of-mind blijven is de way to go. 

    Dit is waar wij energie van krijgen!

    “Bij Afix zijn we met open armen ontvangen, de persoonlijk benadering van Afix is heel prettig en daarnaast ben je ook nog in goede handen bij Benny en Mendie. Ze nemen je aan de hand door het proces van online marketing, houden je op de hoogte van trends en kijken waar ze kunnen bijsturen om de doelstellingen van het bedrijf of instelling te behalen.
    Nieuwe ideeën uitwerken, zoeken naar nieuwe doelgroepen, campagnes opzetten Afix ondersteunt. Heel fijn omdat je niet overal expertise in kan hebben. Betekent het dat je achterover kan leunen, nee! Mee kijken en actief blijven voor je organische volgers en kijken of je campagnes doen wat jij wilt dat ze doen.”
    – Susan van ‘t Slot, marketing communicatie Mariniersmuseum

     

    Ook social advertising inzetten?

    Wil je ook je doelgroep beter bereiken en meer likes, conversies of aanmeldingen ontvangen door de inzet van social media? Voor ieder doel is maatwerk nodig en checken we welke kanalen het beste ingezet kunnen worden. Wil je meer lezen over hoe wij social advertising inzetten?

    Ben je momenteel al zichtbaar door de inzet van campagnes en ben je benieuwd wat er beter kan? Plan dan een gratis brainstorm in, dan geven wij je hapklare verbeterpunten.

     
    Laat ons weten wat jouw doelstelling of uitdaging is dan kunnen we vrijblijvend even sparren! Stuur ons een chat bericht, mail naar info@afix.nl of bel ons via 072 820 0251.