Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.
Het implementeren van Server Side Tracking kost even wat tijd en energie… Maar hé, dan heb je wel wat! Weten hoe de inrichting voor jou eruit kan komen te zien? Plan dan nu een vrijblijvende call in.
Plan 'm inServer Side Tracking (SST) is een nieuwe methode om online data te verzamelen. De veranderingen op het gebied van online privacy zorgen ervoor dat het verzamelen van data steeds beperkter en lastiger wordt. Online data verzamelen gebeurt nu hoofdzakelijk via cookies. Google geeft echter aan dat deze tracking cookies, waaronder third-party en cross-domain, binnen enkele maanden zullen verdwijnen.
Het verdwijnen van third party cookies zorgt ervoor dat het verzamelen van data en het trekken van de juiste conclusies, steeds lastiger zal worden. Op dit moment merken we in verschillende sectoren al een verlies van data, oplopend tot 30%. Dit komt doordat de tracking geblokkeerd wordt door verschillende oorzaken.
De toegang tot belangrijke data wordt steeds minder, door de toenemende focus op privacy waar weer restricties uitrollen. Met als gevolg dat het belang van Server Side Tracking ook met de dag groeit.
Wanneer je niet aan de slag gaat met Server Side Tracking en steeds meer browsers third-party cookies blokkeren, zal zowel de kwaliteit alsmede de kwantiteit van je dataverzameling drastisch achteruitgaan. Je meet slechts significant minder gebeurtenissen op je website. Hierdoor gaan je campagnes een stuk minder goed presteren.