afix_mendie-wijker
Contact met
Mendie
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_mendie-wijker

Mendie Wijker

Head of Marketing

mendie.wijker@afix.nl

Sparren over je content invulling of over de nieuwste trends en ontwikkelingen? Mendie helpt je graag verder.

Ons werk
Hogeschool Inholland
Online marketing
Gerealiseerd door
afix_mendie-wijker
Particle Particle Particle Particle
Case

Hogeschool Inholland

Online marketing
Gerealiseerd door
afix_mendie-wijker
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Kom werken bij Hogeschool Inholland

Wist je dat Inholland de eerste hogeschool is die zichzelf als werkgever aantrekkelijk op de kaart wil zetten? De focus ligt niet alleen op het werven van nieuwe docenten voor de verschillende faculteiten. Er zijn zoveel meer functies binnen een Hogeschool als Inholland. Van docent, tot leidinggevende tot aan onderzoeker. Iedereen met een bachelor- of masterdiploma is een potentiële werknemer. Inholland ontwikkelde een complete employer brand campagne die zowel on- als offline in de markt gezet moest worden. Flexibiliteit, korte lijnen en snelheid was wat ze zochten in de samenwerking met een online marketing partner. Laat dit nou op ons lijf geschreven zijn. ;)

Het doel is duidelijk; zet de Hogeschool Inholland op de kaart als aantrekkelijke werkgever. Een grote naamsbekendheid als werkgever is key. Belangrijk bij dit doel is dat ook de verwachtingen van potentiële werknemers duidelijk worden gecommuniceerd. Wie is Inholland als werkgever en wat maakt het zo aantrekkelijk om voor deze werkgever aan de slag te gaan? Afix ontwikkelde een spot-on social strategie voor Facebook & Instagram en LinkedIn.

 

De strategie

Begin maart zijn we gestart met een officiële kick-off. Zo belangrijk! Hier leggen we de stevige basis voor onze samenwerking.We zoomen in op de aanpak, zetten de laatste puntjes op de i voor de strategie en stemmen de punten met elkaar af. Zo kunnen we vanaf moment één gas geven. Let’s go!

Hoe ziet dat er dan uit; die aanpak? Allereerst, om de naamsbekendheid van Inholland als werkgever te vergroten, hebben we gekozen voor het realiseren van meerdere contactmomenten in een korte periode. Meer awareness opwekken onder de doelgroep doe je namelijk niet met één contactmoment. Hallo, kracht van herhaling. Het mooie van een hoge frequentie aan contactmomenten is ook dat je relevante retarget doelgroepen kunt creëren. De eerder bereikte mensen kun je dus steeds specifieker “warm” maken voor passende vacatures.

Meer contactmomenten is één, ten tweede kozen we voor meerdere kanalen. Hoe hoger de frequentie van de boodschap is en op hoe meer kanalen je on- en offline aanwezig ben, hoe waarschijnlijker het is dat de doelgroep actie onderneemt, leert de ervaring. Met andere woorden: de website bezoekt, solliciteert op een openstaande vacature of de Hogeschool Inholland onthoudt. En dat is precies wat we willen.

De kanalen

Welke kanalen zet je dan in? Wij kozen voor een combinatie van LinkedIn, Facebook en Instagram. Waar LinkedIn primair is. Waarom? Hier zoeken potentiële werknemers naar werk. Plus de segmentatie van doelgroepen is lekker specifiek. Zo kunnen we de kwaliteit van de doelgroep goed waarborgen.

Facebook en Instagram zetten we in als verlengstuk van de campagnes op LinkedIn. Deze kanalen zijn namelijk perfect om een bredere doelgroep aan te spreken. Vanuit die basis kunnen we nieuwere doelgroepen signaleren op basis van interactie of interesse in een loopbaan of carrière bij Inholland.

Resultaten

Begin april zijn de campagnes live gegaan. We zitten dan ook nog in het heetst van de strijd. Maar de eerste resultaten zijn veelbelovend. Zo hebben we na 1 maand op LinkedIn een bereik van meer dan 100 duizend tegen een gemiddelde CPM van € 2,88 gerealiseerd. Waar de benchmark op LinkedIn tussen de € 7 en € 10 ligt. Daar worden wij en Inholland natuurlijk superblij van! Eerste succes in de samenwerking, check.

Op naar nummer twee want de gemiddelde CTR op LinkedIn in de tweede fase (consideration fase) ligt op 2,33%. Tegen een gemiddelde benchmark op LinkedIn van 0,34%. #trots. Op Facebook en Instagram laat de data ook mooie resultaten zien. De dagelijkse kosten liggen hier lager dan LinkedIn, waardoor we hier al flink wat meer mensen hebben weten te bereiken;  291.403 mensen tegen een gemiddelde CPM van € 1,22. And, we are only getting started.

Word jij ook werkgever van het jaar? 😉

Is dat jouw ambitie? Daar weten wij wel raad mee. Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze online marketing specialisten voor een employer brand campagne. Dit kan via de chat of mail naar info@afix.nl. Liever onze stem horen? Bel ons op 072 820 0251.