Afix Oval
profile-maryse-van-wageningen
Contact met
Maryse
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-maryse-van-wageningen

Maryse van Wageningen

Online marketeer

maryse@afix.nl

Wil jij het maximale uit je social media campagnes halen? Kom in contact met Maryse!


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Blog
    Verzamel leads met een webinar: 5 redenen om nu te starten
    13 september 2021
    Online marketing
    Particle Particle Particle Particle
    Blog

    Verzamel leads met een webinar: 5 redenen om nu te starten

    13 september 2021
    Online marketing
    Particle Particle Particle Particle

    Een persoonlijke connectie met je ideale klant en dat at scale. Een webinar organiseren is de perfecte manier. Het is laagdrempelig, interactief en een effectieve manier om warme leads te genereren. We delen 5 redenen waarom je vandaag nog zou moet starten met het organiseren van je eerste webinar.

    1. Direct en persoonlijk contact met je doelgroep
      Met een webinar kun je een zeer specifieke doelgroep direct aanspreken en bereiken. Wil je bijvoorbeeld een specifiek onderwerp uitlichten die een bepaald segment van je doelgroep interesseert? Dan is dit dé way to go, om meer te delen en te vertellen! Niet alleen vanuit kennis is een webinar een goede manier om contact te leggen met je doelgroep, ook is het een manier om te laten zien wie jouw bedrijf is, wie zijn de mensen achter de telefoon en het computerscherm? Een menselijke klik blijft nog altijd vaak een reden om wel of niet in zee te gaan met een bedrijf.
    2. Het lokt interactie uit
      Tijdens een webinar kunnen de kijkers direct vragen stellen en deze beantwoord jij, hiermee zoek je de interactie op. Vragen hebben is antwoordt krijgen vinden wij. Hierdoor is een webinar ook niet gericht op eenrichtingsverkeer en wordt het nog interessanter om bij te wonen. Dit is anders dan bij een seminar (offline). Interactie zorgt ervoor dat je nog betere informatie kan geven en dus ook specifiek op een vraag in kan gaan die relevant is voor de persoon die hem stelt ;). Een antwoord geven op een vraag kan er ook aan bijdragen dat een bedrijf meer interesse krijgt in een samenwerking met jou.
    3. Het is laagdrempelig
      Een webinar organiseren hoeft niet veel geld en moeite te kosten. Wat je nodig hebt: Wi-Fi, een laptop met een camera, een microfoon en publiek aan de andere kant van de camera. Geen hoge kosten voor het afhuren van een ruimte. Vanuit je thuiskantoor kun je tientallen, honderden en zelfs duizenden mensen jouw presentatie laten volgen.
    4. Multi-inzetbaar
      Tijdens je webinar kun je veel personen bereiken en je kennis delen, maar ook na afloop kun je nog veel met de opname. Upload deze op je website, zodat nog meer mensen je webinar kunnen terugkijken en iets van je kunnen leren.Het voordeel aan een webinar is ook dat je een replay kunt toesturen naar de personen die aanwezig waren of juist niet aanwezig waren, waardoor de niet aanwezige personen alsnog een warme lead kunnen worden. Ook kun je de inhoud van het webinar weer uitwerken in verschillende vormen van content.
    5. Kennis en ervaring delen met potentiële partners
      Niet alleen vergroot je je naamsbekendheid bij potentiële partners, maar ook deel je je jouw kennis en expertise. Dit zorgt weer voor pluspunten bij je kijkers en een toename in het vertrouwen in jou.

    Afix zou Afix niet zijn als we graag onze kennis en ervaring delen. Daarom delen we graag een webinar met je.

     

    Redenen genoeg om een webinar in te zetten om warme leads te genereren toch? Hoe je ervoor kunt zorgen dat deze leads overgaan tot actie? Dat kan per product of dienst natuurlijk verschillen. Via de volgende 3 punten kan je zorgen voor actie in de tent:

    1. Opvolging van het webinar met relevante content. Dit kan door middel van e-mailmarketing en een marketing automation.
    2. Kennismakingsgesprek inplannen. Of deze behoefte er is kun je gemakkelijk polsen door een enquête na afloop van het webinar.
    3. Biedt een offert aan they can’t refuse, bijvoorbeeld een gratis audit. Dit offer moet wel oprecht zijn, anders val je door de mand en ben je ze zeker kwijt.

    Weten in welke fase een lead zich bevindt, belangrijk. Hier op inspelen met je content, nog belangrijker. Breng de buyer journey in kaart voor jouw leads ka-ching! Jij harkt de leads binnen.

    Het geven van een webinar kan best spannend zijn. Goed oefenen voor testpubliek en het gewoon doen zijn de beste tips! Eén groot bijkomend voordeel tijdens een webinar zie je de deelnemers niet, dus hier kun je niet door afgeleid worden.