Een persoonlijke connectie met je ideale klant en dat at scale. Een webinar organiseren is de perfecte manier. Het is laagdrempelig, interactief en een effectieve manier om warme leads te genereren. We delen 5 redenen waarom je vandaag nog zou moet starten met het organiseren van je eerste webinar.
- Direct en persoonlijk contact met je doelgroep
Met een webinar kun je een zeer specifieke doelgroep direct aanspreken en bereiken (een perfecte manier van online marketing!). Wil je bijvoorbeeld een specifiek onderwerp uitlichten dat een bepaald segment van je doelgroep interesseert? Dan is dit dé way to go om meer te delen en te vertellen. Niet alleen vanuit kennis is een webinar een goede manier om contact te leggen met je doelgroep, ook het persoonlijke stuk is belangrijk. Wie zijn de mensen achter de telefoon of het computerscherm? Een menselijke klik blijft nog altijd één van de belangrijkste redenen om wel of niet met elkaar in zee te gaan.
- Het lokt interactie uit
Vragen hebben is antwoorden krijgen, vinden wij. Tijdens een webinar beantwoord jij de vragen van meerdere kijkers. Zo heeft niet alleen de persoon die de vraag stelt iets aan jouw respons, ook de rest van de groep vergaart kennis. In tegenstelling tot een seminar, dat offline gehouden wordt, zorgt een webinar dus voor tweerichtingsverkeer en kun je een waardevolle discussie op gang brengen. - Het is laagdrempelig
Een webinar organiseren hoeft niet veel geld en moeite te kosten. Wat je nodig hebt: Wi-Fi, een laptop met een camera, een microfoon en publiek aan de andere kant van de camera. Je hebt geen hoge kosten voor het afhuren van een ruimte. Vanuit je thuiskantoor kun je tientallen, honderden en zelfs duizenden mensen jouw presentatie laten volgen. - Multi-inzetbaar
Tijdens je webinar kun je veel personen bereiken en je kennis delen, maar ook na afloop kun je nog veel met de opname. Het voordeel aan een webinar is ook dat je een replay kunt toesturen naar de personen die aanwezig waren of juist niet aanwezig waren, waardoor de niet aanwezige personen alsnog een warme lead kunnen worden. Ook kun je de inhoud van het webinar weer uitwerken in verschillende vormen van content. - Wek meer vertrouwen bij potentiële partners
Niet alleen vergroot je je naamsbekendheid bij potentiële partners, maar ook deel je je jouw kennis en expertise. Dit zorgt weer voor pluspunten bij je kijkers en een toename in het vertrouwen in jou.
Ook wij delen heel graag ons eerste webinar met je. Ons beste advies? Gewoon doen. Daar leer je het meeste van. Ons eerste webinar ging over ‘in drie stappen je social ads naar een hoger niveau’.
Redenen genoeg om een webinar in te zetten om warme leads te genereren. Hoe je ervoor kunt zorgen dat deze leads overgaan tot actie? Dat kan per product of dienst natuurlijk verschillen. Via de volgende 3 punten kan je zorgen voor actie in de tent:
- Opvolging van het webinar met relevante content. Dit kan door middel van e-mailmarketing en een marketing automation.
- Kennismakingsgesprek inplannen. Je kunt polsen of er behoefte is, bijvoorbeeld door middel van een enquête na afloop van het webinar.
- Geef iets weg. Bijvoorbeeld een gratis audit. Als deze audit aansluit bij de vragen die jouw doelgroep heeft, dan wek je daarmee meer vertrouwen.
Weten in welke fase een lead zich bevindt, belangrijk. Hier op inspelen met je content, nog belangrijker. Een goed onderwerp voor je webinar begint bij het in kaart brengen van een zogenaamde buyer journey. Ook hier kunnen wij jou alles over vertellen.
Kortom: het geven van een webinar kan best spannend zijn, maar het levert je veel op. Goed oefenen voor testpubliek en het gewoon doen zijn de beste tips! Ps: je ziet jouw publiek niet, zij zien alleen jou. Dat kan al wat druk van de ketel halen.
Wil je meer weten over webinars of goede video content? Wij vinden het leuk je advies te geven. Plan gerust een moment in!