Vaak bouwen we websites voor nieuwe klanten, maar misschien nog wel vaker voor klanten die al een tijdje in ons bestand staan. Waar we bijvoorbeeld al jaren een Google Ads campagne voor draaien.
De oude WordPress desktop versie van het Smart Business Center was ‘gewoon goed’. Draaide stabiel, toonde fijne resultaten in Google Analytics en had al wat SEO waarde opgebouwd. De mobiele versie liet daarentegen heel wat te wensen over – en daarmee laat je ook heel wat verkeer liggen. We adviseerden de website te verbeteren om zo met de tijd mee te gaan. En belangrijker: behoud en verbetering van het conversiepercentage. Bovendien was dat een goed moment om het over een redesign te hebben. En zo kwamen we uit bij Webflow.
Zoals designer Jessy opmerkt: ‘We hebben van een goede basis iets beters gemaakt’. Het brengt ook wat extra druk met zich mee: je wilt dat de migratie zo soepel mogelijk verloopt. Bovendien blijft het een redesign, en moesten we dichtbij de formule en kernwaarden van het Smart Business Center blijven. Dat betekent inlevingsvermogen. En gelukkig hebben we dat, we zijn immers al sinds de start in hun pand gehuisvest.
Mobile first was het uitgangspunt. Drukbezette ZZP’ers, flexwerkers en eigenaren van kleine bedrijven willen snel een rondleiding kunnen aanvragen, of een offerte voor een nieuw (virtueel) kantoor.
Het redesign is mooi vormgegeven, helder en toegankelijk. Ook Google is blij met ons, want de website krijgt een score van 92 uit 100Â als het gaat om snelheid. Dat is bijzonder snel. Je kunt hier je eigen website testen ter vergelijking. De code is super clean waardoor de site razendsnel laad.