Toen Blendin, een nieuw concept in boetiekhotels en off-grid getaways, de hotelwereld betrad, was het duidelijk dat ze meer zijn dan alleen een hotel. Hun visie is gedurfd en fris, gericht op het bieden van authentieke en onvergetelijke ervaringen voor nieuwsgierige ontdekkingsreizigers. In een tijdperk waarin iedereen online is, biedt Blendin de kans om even te 'disconnecten' en de wereld om je heen echt te ervaren. Wij bij Afix, altijd een beetje eigenwijs en ambitieus, voelden ons direct aangetrokken tot deze frisse wind.
“In 2028 hoeven we niet zozeer in de metaverse te zitten, maar eerder tot de kern van het leven komen. Samen zijn en de wereld ontdekken. We zoeken een proactieve website en marketing partner die met ons hier op lange termijn naartoe werkt. ” – Roemer Overdiep (Blendin)
De uitdaging
Blendin’s visie is helder, maar ze stonden voor een flinke uitdaging: hun frisse en dynamische hotelconcept vertalen naar de digitale wereld. Het was niet zomaar een website ontwikkelen: het was het vormgeven van een online-identiteit, die de unieke sfeer en filosofie van Blendin ademt. Ze zochten een partner die niet alleen de technische knowhow had, maar ook de visie en creativiteit om hun ideeën digitaal tot leven te wekken.
Hello Afix! Wij begrijpen dat Blendin meer nodig heeft dan een digitale etalage; ze hebben behoefte aan een digitale thuisbasis waar hun concept kan schitteren. Onze missie? Blendin’s unieke beleving verpakken in een digitaal boetiekjasje.
Een website die verhalen vertelt
Het team dook van te voren in de digitale lobby van Blendin. We ontrafelden elke stap die bezoekers zetten om hun digitale suite te boeken. Hiervoor analyseerden we de gebruikersstroom, vonden de optimale route en creëerden een website, die zowel functioneel is als tot de verbeelding spreekt.
Hoe we dit deden? Door nauwkeurig te kijken naar de ideale navigatie flow en de verschillende locaties helder te presenteren onder de knop ‘Explore our locations’. Hier tonen we niet alleen locaties zoals Bloemendaal (en meer toekomstige locaties), maar ook de verschillende ‘Flavours’, zoals ‘Off the grid’, ‘Boutique hotels’, ‘City hotels’ en ‘Retreats’.
Een ander voorbeeld is de keuze in sprekend beeld in groot formaat. Om echt tot de verbeelding te spreken zijn grote, bewegende, kwalitatieve beelden van belang. Zo creëer je de juiste sfeer en worden wereldreizigers aangesproken. De sfeer is overigens per locatie verschillend; Blendin algemeen bestaat uit aarde tinten en Bloemendaal uit aqua tinten om meer de kust te kunnen proeven.
Kortom, een plek waar je moeiteloos reserveert en de sfeer proeft, zonder je stoel te verlaten.
“De afgelopen maanden hebben we samen aan een goede fundering gewerkt. En die ligt er! We weten inmiddels precies wat we aan elkaar hebben en dat maakt dat onze samenwerking soepel verloopt!” – Angelica Contze (Blendin)
Social media als verbindende factor
Na het lanceren van de website, nam Afix koers naar Instagram advertising voor het opbouwen van een community. Ons doel? Het unieke Blendin-gevoel delen met de buitenwereld. Van het ontwaken in een strandhotel tot een gezellige avond in een boshuisje, elke Instagram-post nodigt uit tot dromen en verkennen. Deze beleving, gecombineerd met een strategische mix van organische content en gerichte advertenties, vormen de sleutel tot meer zichtbaarheid en volgers. De volgende resultaten behaalden we in twee maanden tijd:
Google: de gids voor ontdekkingsreizigers
We richten ons ook op SEA, SEO en Display campagnes. Onze sleutel tot succes? Een diepgravend zoekwoordenonderzoek. We hebben exact uitgevogeld waar potentiële gasten uit Nederlands-, Duits-, en Engelstalige op zoeken. Denk aan termen als ‘hotel aan zee’, ‘hotel met zeezicht’.
Resultaten? Onze campagnes zijn nu al goed voor meer dan 80% van het websiteverkeer! De autoriteitscore (hogere relevantie van de website) van 0 naar 10 binnen twee maanden. De site health is met 10% gestegen en we hebben de vindbaarheid vergroot door met meerdere zoekwoorden zichtbaar te zijn op de eerste pagina van Google.
Het is misschien nog iets te vroeg om de champagne te ontkurken, maar met de groei van nu, staat dat hoe dan ook op de planning! Je leest het goed, we zetten Blendin op de kaart, en hoe!
Blik op de toekomst
De reis is nog niet voorbij. Met plannen om het beeldmateriaal te verrijken, de strategie uit te breiden naar TikTok, en de taalbarrières te doorbreken, staat Blendin aan de vooravond van iets groots. Naast nieuwe campagnes voor meer naamsbekendheid, zijn we inmiddels bezig met het verhogen van de boekingen en een strategie voor 2024/2025. Aan gebrek aan goede content zal het in ieder geval niet liggen ;). Nieuwsgierige ontdekkingsreizigers kunnen straks niet meer om Blendin heen.
Cheers op een succesvolle samenwerking!
Wij hebben Blendin niet alleen geholpen bij het realiseren van een sterke online aanwezigheid, maar we hebben ook bijgedragen aan het vormgeven van hun merkidentiteit. Door nauw samen te werken hebben we Blendin in staat gesteld om hun unieke concept effectief online te delen en te groeien in een competitieve markt.