Ons werk
Artikel 1
Branding
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Particle Particle Particle Particle
Case

Artikel 1

Branding
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Wie is Art. 1?

Discriminatie.nl is een landelijk samenwerkingsverband van verschillende antidiscriminatievoorzieningen (ADV’s) in Nederland. Deze organisaties zijn er om mensen te helpen die discriminatie ervaren of signaleren of dat nu op de werkvloer is, op school, in de zorg, op straat of online. Ook als je twijfelt of iets discriminatie is, kun je contact opnemen. Zij luisteren, adviseren en helpen je verder.

Hoe we samen met Discriminatie.nl impact maakten

Discriminatie is er in veel vormen. Soms overduidelijk, soms subtieler. Het probleem? Veel mensen herkennen het niet direct, weten niet wat ze ermee moeten of waar ze het kunnen melden. Het vraagstuk was: “Hoe kunnen we impact maken op de mensen die discriminatie zien of horen gebeuren, zodat zij bij iemand terechtkunnen met hun eigen verhaal of kunnen ingrijpen als ze het zien of horen gebeuren bij een ander?”. Deze campagne draaide niet om het genereren van meldingen, maar om bewustwording: als je het ziet, voelt of hoort, weet dan dat er een plek is waar je terechtkunt.

Zo maakten we écht contact

Om discriminatie zichtbaar én bespreekbaar te maken, kozen we voor een mix van sterke content en een slimme multi-channel strategie.

  • TikTok om jongeren te bereiken met herkenbare situaties.
  • Meta (Instagram & Facebook) voor (jong)volwassenen die dagelijks door hun feed scrollen.
  • LinkedIn om ook professionals op de werkvloer te betrekken bij het gesprek.

Herhaling was key: één advertentie blijft niet hangen, dus zetten we in op minstens vijf contactmomenten per persoon. Samen met een van onze contentpartners creëerden we krachtige visuals en video’s die de boodschap op een impactvolle manier overbrachten.

 

Resultaat dat verder gaat dan views

De cijfers liegen er niet om: 1.000.000 unieke accounts bereikt en 5,5 miljoen weergaven in de provincie Utrecht. De campagne zorgde ervoor dat mensen beter begrepen wat wél en niet door de beugel kon en waar ze terechtkunnen als ze te maken krijgen met discriminatie.

Ook écht impact maken?

Bewustwording groeit niet met één losse post, maar door structurele zichtbaarheid en herhaling. Samen met Art.1 MN en onze partners maakten we discriminatie een onderwerp dat je niet zomaar voorbij scrolt. Ook impact maken? Laten we samen bouwen aan verandering.

Laten we kennismaken