Zoekmachine advertising (SEA)

Zoekmachine advertising is het adverteren in de zoekmachine van Google om zo (kunstmatig) hoger in de zoekresultaten te komen.

Wat is Google AdWords?

Google biedt adverteerders de mogelijkheid om tekstadvertenties te plaatsen bij zoekwoorden. U kunt zelf de zoekwoorden bepalen waar u op wilt adverteren. U kunt dus adverteren op de zoekwoorden die voor u relevant zijn, u zet dus zeer gericht uw advertenties in.

Meer omzet met uw website

Google AdWords is dus een manier om heel gericht te adverteren om zo te investeren in meer omzet voor jouw bedrijf. Je verhoogt én je zichtbaarheid én werkt gericht aan jouw verkoop via internet.

Doelgerichte advertenties

Google Adwords schept de mogelijkheid om uw advertentie geografisch te targetten op bijvoorbeeld stad, provincie of land. Daarnaast is het mogelijk om advertenties op specifieke dagen of tijden in te schakelen.

Wat kost het adverteren in Google?

Het afrekenmodel is gebaseerd op een betaling per klik. Dit houdt in dat u alleen betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt. Als adverteerder kan je zelf bepalen hoeveel een klik mag kosten. De klikprijzen zijn afhankelijk van de branche en zoekwoorden. Zo kunt u al op een zoekwoord adverteren vanaf 1 eurocent. U kunt zelf uw budget bepalen en dit bedrag ook per dag aanpassen. Zodoende kunt u heel flexibel inspelen op de marktontwikkelingen.

Waarom Google AdWords uitbesteden?

Google AdWords maakt gebruik van een kwaliteitsscore, hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de prijs per klik die een adverteerder dient te betalen. Afix heeft veel ervaring met Google AdWords zodat de beste resultaten worden behaald tegen de laagste klikprijs. Met onze kennis kunnen wij u geld en tijd besparen.

Dit is Google AdWords zoekmachine advertising

Gratis QuickScan aanvragen?

Is uw Google AdWords campagne nog wel up-to-date? Vraag nu een gratis QuickScan aan en wij maken een kosteloze analyse van uw AdWords campagne en komen met praktische tips.

Ons stappenplan

Onderzoek

Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen doen wij een zoekwoorden onderzoek. Hierbij kijken we naar geschikte zoekwoorden die bij uw campagne passen die tevens betaalbaar zijn.

Opzet van campagne

Wij zetten een concept campagne op met zoekwoorden en advertenties voor uw bedrijf. Hier lopen we vervolgens samen met u doorheen.

Live zetten campagne

Als de concept campagne goedgekeurd is, dan zetten we uw campagne live. Binnen 30 minuten zullen uw advertenties zichtbaar zijn in de zoekresulaten.

Continue verbetering

Bij de opzet hebben we al rekening gehouden met het doel van de campagne. Middels optimalisatie gaan wij de campagne als het ware fine-tunen om het doel (beter) te behalen en het rendement van de campagne te verbeteren.

Er zijn altijd onvoorziene factoren waar wij bij de opzet van een campagne geen rekening mee kunnen houden. Bijvoorbeeld de hoeveelheid zoekwoorden die er elke dag bijkomen of de concurrentie die blijft groeien. Op deze factoren kun je geen invloed uitoefenen, maar wel op inspelen! Het juist optimaliseren van de campagne verbetert de kwaliteit en zorgt ervoor dat de gestelde doelen met AdWords worden behaald.

Google Partner

Afix is officieel gecertificeerd als Google Partner. Hiermee zijn we één van de eerste bureaus uit de regio die zich Google Partner mag noemen. Als klant van een Google Partner is een bedrijf verzekerd van een bureau dat op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen binnen zoekmachine advertising.

Neem direct contact op

Bel of mail met Afix voor meer informatie, een offerte of het maken van een afspraak

© 2008-2017 — Afix internetbureau – Websites & online marketing