profile-mendie-wijker-800x800
Contact met
Mendie
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-mendie-wijker-800x800

Mendie Wijker

Teamlead Online Marketing

mendie@afix.nl

Wil je een denderende Facebook en Instagram campagne waar je u tegen zegt? Kom in contact met Mendie!

Particle Particle Particle
Particle Particle Particle
Koffietijd doordenker

Helaas, het goede antwoord was Jaguar

Maar waarom heb je ervoor gekozen? Heb je gedacht aan de inhoud van het merk, de vorm of de kleur? Wij weten precies waarom!

Hoe werkt 't?
Particle Particle Particle Particle

Het heeft allemaal te maken met neuromarketing. Iets wat naar rechts wijst, beweegt, of je aandacht naar rechts brengt, geeft je hersenen onbewust een seintje. Je denkt snel aan vooruitgang, innovatie en toekomst.

Hoe zit dat dan met links? Iets wat naar links wijst, beweegt of je aandacht naar links brengt, staat eerder gelijk aan achteruitgang, behoudend zijn en het verleden.

In het FedEx logo zit een pijl naar rechts verborgen (check de image hieronder). Het Jaguar logo ‘kijkt’ naar links. De kans bestaat dat Jaguar hierdoor op jaarbasis 5% omzet misloopt. Hoe komen we daarbij? Een bekend supermarktmerk veranderde een paar jaar geleden de oriëntatie van hun logo. Het nieuwe logo werd gespiegeld: eerst ‘keek’ het naar links, nu naar rechts. Zonder significante andere gebeurtenissen rondom het merk steeg de omzet dat jaar met 5%. Toeval, of niet?!

Want ga maar na: ook op Tinder swipe je naar links als je iemand niet ziet zitten, en naar rechts voor een match!

Bron: Frankwatching.