Afix Oval
profile-mendie-wijker
Contact met
Mendie
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-mendie-wijker

Mendie Wijker

Online marketeer

mendie@afix.nl

Wil je een denderende Facebook en Instagram campagne waar je u tegen zegt? Kom in contact met Mendie!


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Ons werk
    VWE
    Omnichannel
    Gerealiseerd door
    profile-mendie-wijker
    Particle Particle Particle Particle
    Case

    VWE

    Omnichannel
    Gerealiseerd door
    profile-mendie-wijker
    Particle Particle Particle Particle

    Succesverhaal VWE doet printer de das om

    VWE: al meer dan 40 jaar dé autoriteit in voertuiginformatie en sinds 2019 partner van Afix. Naast het slimme gebruik van data voor de automarkt is VWE er niet alleen voor de B2B-markt, maar ook voor de consument. Het product: de groene autosticker voor de Duitse milieuzones. Benieuwd naar het doel van de samenwerking en de resultaten? Lees dan snel verder.

    VWE zoekt: “partner om next level te gaan”

    Een partner die onze online marketingactiviteiten naar de next level kan brengen.

    Dat was de boodschap in de mail die wij in februari 2019 ontvingen van VWE Automotive. Ze nodigden een aantal marketingbureaus uit, die na mochten denken over een goede strategie om de consumenten webshop beter in de markt te zetten. Wij adviseerden een strategie waar zoekmachine advertising (Google Ads) en social media advertising (Facebook en Instagram) onderdeel van uit maakten. Het plan mochten we pitchen bij VWE op kantoor en je raadt het al… ze kozen voor Afix! ?. Dit is waarom:

    “Afix bleek als snel de juiste keuze voor VWE. Geen grote zweverige verhalen over hoe de online-marketingwereld van VWE er over 5 jaar uit zou kunnen zien, maar praktische, doordachte voorstellen die VWE direct verder helpen. Nu en ook zeker voor de middellange termijn.”
    – Bram de Groot – Manager Marketing & Communicatie VWE.

    The sky is the limit! ?

    De consumenten webshop moest zo goed mogelijk in de markt gezet worden. Er zijn namelijk behoorlijk wat aanbieders van de Duitse milieusticker. Het doel: zoveel mogelijk milieustickers verkopen. We hoefden ons niet te beperken tot een vast advertentiebudget per maand. We spraken een vast bedrag af voor de kosten per conversie. Oftewel… the sky is the limit! ?

    Van quickscan tot succesvolle campagnes

    Google Ads nieuw terrein voor VWE? Nee, zeker niet! VWE had al eerder zelf aan de knoppen gedraaid. Door een SEA quickscan konden we hapklare verbeterpunten aandragen bij VWE. Dit hebben we gedaan, waardoor de Google Ads campagnes nog betere resultaten opleveren. Zit je er klaar voor?

    • Allereerst de campagnestructuur aangepast. Van één campagne naar negen campagnes met daaronder 28 advertentiegroepen. Het effect? Meer controle over het budget en inzicht in de effecten van de zoekwoorden.
    • Vervolgens continu optimaliseren. Dat is key. We verbeteren de campagnes op basis van trends die zichtbaar zijn in de data. Hoe? Denk aan het herschrijven van advertentieteksten, bodaanpassingen op demografische factoren, apparaten (desktop/mobile) en locaties (provincies/plaatsen).

    De kracht van deze combinatie? Een Google Ads campagne die zijn investering terugverdiend. En hoe!

    46,5% omzetgroei!

    In de afgelopen 21 maanden is het aantal klikken op de Duitse milieusticker advertenties gestegen met ruim 8%. Daarbij is de kwaliteit van het verkeer naar de website van hoog niveau. Hoe we dat weten? Het conversiepercentage steeg naar 18%! Hoppa! Het resultaat? De Google Ads campagnes hebben een omzetgroei van ruim 46% gerealiseerd. In diezelfde 21 maanden waren we ruim 3 maanden in lockdown. Reizen naar Duitsland was hierin niet of nauwelijks mogelijk. De vraag naar Duitse milieustickers was tijdens deze periode nihil. Ondanks deze hobbel in de weg, hebben we een omzetstijging weten te behalen van 46,5%. Zijn we best trots op!

    Social overbodig?

    De Google Ads campagne voldoende? Nee. Je zou bijna zeggen van wel, toch. We hebben naast de Google Ads campagne ook social ingezet om de Duitse milieusticker een boost te geven en ook via dit kanaal meer milieustickers te verkopen. De bundeling van deze twee kanalen is dé gouden combinatie.

    We hebben advertenties getoond op Facebook en Instagram. De advertenties zijn ruim 1.37 miljoen keer weergegeven en daarmee zijn tot nu toe ruim 2.300 milieustickers verkocht.

    Wie de doelgroep is? Iedere autobestuurder in Nederland. Iedereen die een auto heeft en naar Duitsland wil rijden heeft immers een Duitse milieusticker nodig. Vrij grote doelgroep zou je zeggen. Hoe target je dit dan doeltreffend? Ook hier gaat Afix heel precies te werk. Zo hebben we verschillende advertentiesets aangemaakt op demografisch- en geografisch niveau. Zo weten we exact op welke doelgroep we meer budget kunnen geven. Of het doeltreffend was? Dat mag jij bepalen. De social campagne tikt een conversieratio aan van 12,3%.

    Feit
    In juli 2020 begaf de printer het bij VWE Automotive. No joke! De reden? VWE Automotive draaide hun beste maand ooit met de verkoop van de milieusticker. Het enige wat wij hier te zeggen hebben; wees voorbereid wanneer je ons inschakelt! 😉

    Partners sinds 2019

    De start van de samenwerking: 2019. Nu twee jaar verder loopt de samenwerking nog steeds als een geoliede machine. We laten ons niet pakken door corona en weten telkens met creatieve oplossingen tot mooie resultaten te komen.

    Is social advertising en Google Ads het enige wat wij doen voor VWE? Nee, zeker niet. Naast de online marketing zijn wij ook verantwoordelijk voor het nieuwe website design van VWE (nu nog in de maak, dus houd onze socials in de gaten zodat jij straks als een van de eerste het eindresultaat ziet).

    “Online Marketing past ook prima buiten de deur. Die online wereld verandert snel, dat blijkt na ieder gesprek met Benny en zijn team. Het is een must dat je extern een partner hebt die dit bijhoudt en kan vertalen naar concrete acties of verbetervoorstellen. En je daar ook bij betrekt. Gevraagd en ongevraagd.

    Met Afix startten we met de bestaande betaalde campagnes die gelijk al meer rendement hebben. Zo zijn de online verkoop van de Duitse milieustickers snel gestegen en groeit het marktaandeel. Dit is vooral met dank aan Afix, en dan moeten we nog een aantal extra campagneonderdelen door gaan voeren die naar verwachting verdere groei gaan brengen.

    Hoe ik de samenwerking ervaar? Een bureau moet je zien als een extra medewerker die beschikt over alle facetten van online marketing. Ik heb vertrouwen in Afix en dat betaalt zich uit, via deskundige aanpakkers. Ook heerlijk om mee te sparren.”
    – Bram de Groot – Manager Marketing & Communicatie VWE.

    Door het vertrouwen en de resultaten die wij met de Duitse milieusticker campagnes hebben bereikt, is het ook aan Afix de eer om een nieuw platform bekend te maken in heel Nederland. Fairkocht! Het platform om makkelijk en eerlijk je auto te verkopen. Geen gedoe, puur gemak en je auto snel verkopen. Klinkt goed toch?

    Wil jij ook zo’n verbluffende campagne?

    Wat je doel ook is; meer online verkopen, meer offline verkopen, meer aanvragen via je website of meer naamsbekendheid, voor ieder doel kunnen we een passende strategie uitrollen! Laat ons weten wat jouw doelstelling of uitdaging is dan kunnen we vrijblijvend even sparren! Meer van ons werk zien? Check onze andere cases.

    Ik wil dit ook