Afix Oval
profile-eline-schumacher
Contact met
Eline
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
profile-eline-schumacher

Eline Schumacher

Head of Websites

eline@afix.nl

Heb je vragen over webdevelopment of zoekmachine optimalisatie? Eline staat je graag te woord.


    Particle Particle Particle
    Particle Particle Particle
    Ons werk
    Voor-Morgen
    Websites
    Gerealiseerd door
    profile-marleen-wiersma
    Particle Particle Particle Particle
    Case

    Voor-Morgen

    Websites
    Gerealiseerd door
    profile-marleen-wiersma
    Particle Particle Particle Particle

    Vanaf vandaag regel je jouw wilsverklaring compleet online

    Soms komen er opdrachten voorbij die echt one of a kind zijn. ‘Voor-Morgen’ was er zo één. Een heel gaaf project, want: een uniek concept en dus nieuw in de markt. Laat ons daar maar op los gaan!
    Voor-Morgen in een notendop? Iedereen kan wilsonbekwaam raken. Dus ook jij en ik. Als je wilsonbekwaam bent, kun je niet meer zeggen wat je wenst. Je raakt wilsonbekwaam door bijvoorbeeld ziekte of een ongeluk. Om ervoor te zorgen dat je dan verzorgt en behandelt wordt zoals jij dat wilt, stel je een wilsverklaring op. Dat is niets nieuws. Maar sinds de komst van Voor-Morgen kun je dat nu zelfstandig en digitaal regelen. Geen papieren rompslomp meer.

     

    De drijfveren achter Voor-Morgen

    Waarom bestaat Voor-Morgen? Ze willen:

    • Het jou mogelijk maken je voor te bereiden op de gevolgen van wilsonbekwaamheid.
    • Het jou mogelijk maken jouw eigen behandel- en zorgen wensen op een veilige, praktische en voordelige manier vast te leggen in een digitaal document.

    Binnen je abonnement kun je ongelimiteerd en op ieder moment aanpassingen doen aan jouw wilsverklaring. Dat geeft rust.

     

    Partner op online gebied

    Afix dacht van A tot Z mee over de online uitingen. De projecten waar wij een bijdrage aan mochten leveren:

    • Vormgeving van de applicatie. De website met de stappen die je doorloopt om tot jouw Digitale Wilsverklaring te komen. De plek waar je gegevens invoert, je online identificeert middels iDIN en een persoonlijke videoboodschap kunt uploaden.
    • Ontwikkeling en vormgeving van de website waarop je landt voorafgaand aan het opstellen van de Digitale Wilsverklaring. Deze ‘marketing’ website verschaft informatie en etaleert de voordelen van Voor-Morgen.

    Doelgroep

    Een wilsverklaring. Daar denk je misschien (en wij zeker als jonge Afix’ers zijnde) niet elke dag over na. Voor-Morgen wil het onderwerp bespreekbaar maken, juist onder jongeren.

    Voor de 70+’ers speelt het bijvoorbeeld al een veel grotere rol. Maar ook de kinderen daarvan kunnen het onder de aandacht brengen bij hun ouders en bij zichzelf te raden gaan: waarom zou ik wachten met het opstellen van mijn Digitale Wilsverklaring?

    Wat waren punten van aandacht, rekening houdend met deze relatief oudere doelgroep?

    • Allereerst, duidelijk maken waarom Voor-Morgen er is. Voor wie? En waarom is het nodig? De voordelen op een rij, de meerwaarde in kaart brengen. Het is een nieuw concept, dus duidelijkheid is dan heel belangrijk.
    • Referenties. Overtuigingskracht door anderen een verhaal te laten vertellen, zogenaamde testimonials.
    • Hulp bieden. Duidelijke contactmogelijkheden, maar een nog uitgebreidere FAQ pagina. Hierop staan alle mogelijke vragen en antwoorden opgesomd.
    • Leesbaarheid. Controle op contrastratio en rust in het ontwerp.
    • Uniek: een tikkeltje anders. Voor-Morgen wil de status quo veranderen, ze zijn eigenzinnig. Binnen de website houden we het luchtig, formeel en eenvoudig.

    Van storyboard naar vormgegeven applicatie

    Inhoudelijk stond het concept voor de applicatie grotendeels. Wij zijn met dat concept, aangeleverd als wireframe (een blauwdruk die het skelet van – in dit geval – de applicatie weergeeft), aan de slag gegaan. Daaroverheen legden we een ontwerp dat aansluit op de marketing website. De applicatie en de marketing website zijn twee aparte dingen, je wilt dat het aanvoelt als een geheel.

    Marketing website

    Dan, hoe breng je het concept aan de man? Wat vertel je, wat straal je uit? Ons design team ontwikkelde een Webflow website met de volgende kernwoorden als uitgangspunten.

    • Vertrouwd – het afsluiten van een wilsverklaring online doe je alleen bij een partij die aantoonbaar inhoudelijke kennis heeft. En daarnaast: het is super persoonlijk. Je neemt een beslissing voor later, voor het moment dat je niet meer kunt beslissen. Je regelt dit alleen bij een partij waarbij je voelt dat het goed zit.
    • Daadkrachtig – geen papieren rondslomp meer, geen rondslingerende documenten, niet afhankelijk willen zijn van derden en een overzichtelijk kostenplaatje. Alles digitaal regelen heeft flinke voordelen.
    • Toegankelijk – voor iedereen. Houd zelf de regie, pas je Digitale Wilsverklaring aan een kijk hem in wanneer je wilt.

     

    Testen, testen, testen

    Hoe ziet de ontwikkeling van zo’n concept eruit? Dat is testen, veel testen. Dat is een homepage versie 1, 2 en 3. Waarbij je met learnings uit gebruikerstesten telkens verbeterslagen toepast. Tot het moment dat je denkt: nu gaan we live. Vanaf dat moment zullen we bewegingen op de website met tools als Google Analytics en Hotjar meten. ‘Echte’ gebruikers vertellen je immers dankzij hun gedrag wat wel en niet voor hen werkt.

    Ook een idee, of concept dat op de plank ligt, maar weet je nog niet goed hoe je dit online uiten? Wij helpen je graag. Met een frisse blik en gewoon goed advies! Kom eens langs voor een kennismaking.