Afix Oval
Tim-Portret
Contact met
Tim
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
Volg ons
Tim-Portret

Tim Degenaars

Online marketeer

tim@afix.nl

Sparren over je website en online marketing strategie? Tim staat je graag te woord.


Solliciteren?

We willen je graag leren kennen, want voor de juiste mensen is er altijd plaats. Bekijk onze vacatures of upload hier direct je motivatie en CV.



Particle Particle Particle
Particle Particle Particle
Ons werk
Muscle Meals
Online marketing
Gerealiseerd door
Tim-Portret
Particle Particle Particle Particle
Online marketing
Gerealiseerd door
Tim-Portret
Particle Particle Particle Particle

225% omzetgroei in 12 maanden tijd!

Ontzorging en groei. Dat waren de twee redenen voor Muscle Meals om de online marketing werkzaamheden bij Afix onder te brengen. Het team van Muscle Meals was namelijk al actief bezig met online marketing (en met succes!), maar door de groei van het bedrijf, bleef er steeds minder tijd over om er dagelijks actief mee bezig te zijn. En dat is zonde, want om door te blijven groeien, is Muscle Meals hier wel bij gebaat. In juli 2019 zijn we de samenwerking aangegaan. Hoog tijd om even in te zoomen op de behaalde resultaten! 

Doelstelling
De doelstelling was kort maar krachtig: de omzet ten opzichte van het jaar 2018 verdubbelen.

‘Plan de campagne’
Om de doelstelling te verwezenlijken hebben we een mix van kanalen ingezet: Facebook advertising, Instagram advertising, Google Search, Google Shopping en e-mailmarketing. De verschillende kanalen hebben we in verschillende fases van de customer journey ingezet. Aan de hand van de customer journey lichten we kort toe wat de strategie is voor Muscle Meals. 

De customer journey start met de see fase. In deze fase is het doel om Muscle Meals meer naamsbekendheid te bezorgen en het product ‘sportmaaltijden’ bekendheid te geven. Zichtbaarheid en bereik zijn hierin uiterst belangrijk en daarvoor zetten we bereikcampagnes in op Facebook en Instagram. Social is een ideaal kanaal om veel bereik te realiseren tegen lage kosten. 

In de volgende fase, de think fase, willen de mensen een sportmaaltijd laten overwegen die past bij hun sportdoelstelling. We laten de doelgroep kennismaken met de verschillende soorten sportmaaltijden (droogtrainen, bulken en afslanken). In deze fase sturen we de doelgroepen naar de juiste landingspagina op de website van Muscle Meals, die past bij hun sportdoel. Hiervoor zetten we verkeerscampagnes op Facebook en Instagram in en Google Search. 

In de do fase proberen we de potentiële klanten tot een aankoop over te laten gaan. We retargeten personen die op de website van Muscle Meals hebben gekeken en benaderen hen met een gepersonaliseerde advertentie, die onderdeel uitmaakt van de conversie campagne op Facebook en Instagram. Dit doen we door middel van een dynamische productcatalogus advertentie. Ook retargeten we mensen door middel van Google Shopping campagnes.

In de allerlaatste fase van de customer journey focussen we ons op de bestaande klanten. De sportmaaltijden van Muscle Meals zijn te bestellen in pakketten van 8, 10 of 20 maaltijden. Naast het realiseren van nieuwe klanten is ons doel om bestaande klanten herhaalaankopen te laten doen en om ze bekend te laten maken met nieuwe sportmaaltijd varianten/smaken. Hiervoor zetten we gepersonaliseerde e-mailmarketing in en een Facebook/Instagram productcatalogus campagne.  

Rebranding
Wij houden ons niet alleen bezig met het inzetten van online marketing kanalen, maar wij kijken naar het complete plaatje. Zo hebben wij voor Muscle Meals de huisstijl aangepakt. We hebben een nieuw logo ontworpen, een complete huisstijl ontwikkeld, nieuwe productfoto’s gemaakt en de doos waarin de maaltijden verzonden worden, hebben we ontworpen. Ook dit draagt bij aan het succes van de online marketing 206% campagnes. 

Resultaat
Inmiddels zijn we zo’n 6 maanden voor Muscle Meals aan de slag en kunnen we zeggen met heel veel succes! Het doel om de omzet in 2019 te verdubbelen ten opzichte van 2018 is ruimschoots behaald! De omzet in 2019 was 225% hoger dan in 2018! Weer een tevreden klant erbij! 

Omzetgroei uit Facebook en Instagram: 93% stijging
Omzetgroei uit Google Search: 275% stijging
Omzetgroei uit Google Shopping: 402% stijging

“Super blij hoe Afix mijn bedrijf heeft laten stijgen! Zeer goede samenwerking. Dit had ik jaren eerder moeten doen!”
– Joey Snijders directeur Muscle Meals

Niet alleen Muscle Meals is blij, maar wij zijn ook ontzettend blij met een klant als Muscle Meals. Muscle Meals past uitstekend bij onze missie. Wij werken namelijk graag samen met ambitieuze bedrijven die online succesvol willen zijn. Muscle Meals is net als wij gericht op groei, ze tonen lef en ze staan echt open om nieuwe strategieën te proberen. Het is een unieke samenwerking, waarin we elkaar echt aanvullen en helpen groeien.

Meer weten?
Wil je meer weten over de online customer journey of ben je benieuwd welke marketingkanalen passen bij jouw doelstelling? Neem contact op met onze marketing specialisten. We sparren graag met je over de inzet van online marketing en de kansen voor jouw bedrijf!