afix_jeremy-metselaar
Contact met
Jeremy
Afix
  • Comeniusstraat 2C
  • 1817 MS Alkmaar
  • Nederland
Contact
afix_jeremy-metselaar

Jeremy Metselaar

Head of Sales

jeremy.metselaar@afix.nl

Sparren over online marketing? Dan moet je bij Jeremy zijn.

Ons werk
Langedyk Vintage Watches
Marketing automation
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Particle Particle Particle Particle
Case

Langedyk Vintage Watches

Marketing automation
Gerealiseerd door
afix_jeremy-metselaar
Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar Marketingbureau Alkmaar

Voor Langedyk Vintage Watches hebben we de wirwar aan klantinformatie gestroomlijnd op één centrale plek in HubSpot. Alle informatie is makkelijk terug te vinden en het CRM-systeem draagt nu bij aan de groei van het bedrijf.

In de bruisende wereld van luxe horloges is tijd alles. Het moment was daar voor Langedyk Vintage Watches (LVW) om tijd terug te winnen door de warhoop aan klantgegevens te ontcijferen. Met ons aan hun zijde ontdekten ze hoe een goed CRM-systeem, zoals HubSpot, hun dagelijkse routine kan stroomlijnen en ambities naar een hoger niveau kan tillen. ‘Maar Afix doet toch alleen online marketing?’, horen wij je denken. Een gestroomlijnd CRM-systeem is bepalend voor je groei, dus ook daar helpen we je bij.

Binnen de online informatie wist LVW één ding zeker: ze hadden een CRM-systeem nodig dat hun groei kon bijbenen. Een snelle Google-zoektocht naar een betrouwbare HubSpot-partner leidde naar ons.

Pijn omzetten in groei

Ze zochten een partner die niet alleen een technisch verlengstuk van hun bedrijf kon zijn, maar ook strategisch met ze mee kon denken. Ze wilden iemand die hun pijn begreep en kon omzetten in groei. En daar kwamen wij in beeld. Om echt tot de kern te komen en feeling te krijgen met het vraagstuk van LVW stelden we een vragenlijst op, die verschillende facetten van het bedrijf belichtte. Van klantinteracties tot verkoopprocessen, we wilden elk detail begrijpen om een CRM-oplossing te bieden die als een handschoen zou passen.

Het begon allemaal met een goede klik en een diepgaand gesprek waarin we echt de tijd namen om te luisteren. We wilden eerst de ‘waarom’ vraag beantwoord krijgen voordat we met oplossingen kwamen.

Van grondig luisteren naar een maatwerk oplossing

Na een grondige analyse van hun huidige systemen, datastromen en bedrijfsdoelen, hebben we een voorstel op maat gemaakt dat echt bij hen past. We hebben de pijnpunten van LVW geïdentificeerd en omgezet in concrete actieplannen. Waarbij we een CRM-systeem hebben geïmplementeerd waarin iedereen binnen het team toegang heeft tot up-to-date klantinformatie. In een branche waar service alles is, zoals de verkoop van luxe horloges, is dit cruciaal. HubSpot stelt ons in staat om tal van taken te automatiseren. Of het nu gaat om het informeren van klanten over nieuwe voorraad of het geven van updates over reparaties, alles is nu geautomatiseerd en gestroomlijnd.

Eén centrale plek voor klantinformatie

Het inzetten van een CRM is een gamechanger geweest voor LVW. Ze hebben nu één centrale plek voor al hun klantinformatie, wat de efficiëntie en klantenservice enorm heeft verbeterd. HubSpot is ook schaalbaar, wat betekent dat het systeem kan meegroeien met hun ambities. Of ze nu meer marketingcontacten of geavanceerdere automatisering nodig hebben, HubSpot kan het aan.

Over onze samenwerking?

“Het onboardingproces van Hubspot via Afix was zeer positief en efficiënt. Met de juiste begeleiding en duidelijk besproken stappen, heeft Afix ervoor gezorgd dat wij gestructureerd en zorgeloos de overstap konden maken naar Hubspot. Door hun expertise hebben wij snel kunnen profiteren van de voordelen van Hubspot.”

– Mick, Langedyk Vintage Watches

HubSpot Certified Partner

Als HubSpot gids helpen bij de groeireis

We hebben een duurzame relatie opgebouwd met Mick van LVW. Regelmatige check-ins en strategische sessies zorgen ervoor dat we constant evalueren en aanpassen. HubSpot biedt eindeloze mogelijkheden, en het is onze rol om als klankbord en gids te dienen terwijl LVW elke nieuwe stap in hun groeireis zet.

Successen en Lessen:

We hebben losse Excel-sheets tot één centrale plek weten te brengen binnen HubSpot middels een overzichtelijk dashboard. Hierdoor begreep LVW wat hun gegevens inhielden, wat zorgt voor rust binnen de hectiek van dagelijkse taken. Daarnaast leerden we hen dat het CRM-systeem als een kompas dient in een jungle van klantgegevens en is het structureren van gegevens belangrijk om inzicht te krijgen in je data. Hier liggen namelijk antwoorden verborgen. Door regelmatige check-ins hielden we een vinger aan de pols. Progressie is key! Daarnaast blijven we sleutelen aan het systeem, je kunt de markt maar beter voor zijn.

Tip
Laat de technologie het zware werk doen en focus op wat er echt toe doet.

Ook meer inzicht in je klantgegevens?

Is het jouw ambitie om klantgegevens op orde te krijgen? Snappen wij! Al onze specialisten zijn bekend binnen HubSpot en sommigen zelfs pro, dus genoeg handjes om jou hierbij te helpen. Neem vrijblijvend contact op. Dan doen we samen koffie!