De uitdaging
Homestore Bergen is een waar walhalla als het aankomt op van alles voor in huis. Voor meubels, buitenmeubels en accessoires van topmerken zoals Rivièra Maison of Richmond zit je hier goed! Homestore Bergen biedt interieurmerken aan waar een breed publiek een ‘feel good’ associatie mee heeft. En met zo’n 3.000 (!) verschillende producten van o.a. Rivièra Maison en Richmond, is er dus geen gebrek aan keuze.
“Ik zoek een partner die ons helpt voorop te blijven lopen.”
– Eric Vlaanderen
Laat daar nu precies de uitdaging zitten, want deze 3.000 producten waren lang niet allemaal zichtbaar binnen de Google Ads. Zonde als je het aan ons vraagt. Waar Homestore Bergen zelf al bezig was geweest om een basis te creëren, was het nu tijd om een complete feed neer te zette met een duidelijk doel en focus: een verbeterde online zichtbaarheid en een gemakkelijk vindbare productaanbod. Let’s dive in!
We zijn aan de slag gegaan met het opzetten van verschillende campagnes binnen Google: Search Ads, Shopping en PMAX. De uitdaging hierin? De campagnes zo specifiek mogelijk te maken. We hebben binnen de PMAX-campagnes onderscheid gemaakt in type accessoires. Dit is gedaan om de advertentie zo specifiek mogelijk te maken en daarmee het optimale uit de campagnes te halen. Daarnaast zijn we aan de slag gegaan om de shoppingfeed volledig te maken. En met resultaat:
- De omzet tijdens de zomer en winter sales zijn verdubbeld
- De totale omzet is met +40% gestegen
- Er zijn 4,8 miljoen impressies gerealiseerd
- Met de campagnes zijn er 90.000 klikken naar de website gerealiseerd
Net zo’n glasheldere Shoppingfeed?
Is een beter zichtbaarheid en zo’n Shoppingfeed jouw ambitie? Daar weten onze specialisten wel raad mee. Neem vrijblijvend contact op de chat of mail naar info@afix.nl. Liever onze stem horen? Bel ons op 072 820 0251.