GP Groot & Afix: samen maken we de cirkel rond
Een begrip in Noord-Holland. GP Groot, een familiebedrijf met hart voor de regio en een enorm netwerk. De missie van GP Groot: van circulaire economie tot schone energie. Samen maken we de cirkel rond. Met andere woorden, GP Groot maakt zich hard voor circulair ondernemen. Dit doen ze onder verschillende labels; afval inzameling, recycling en duurzame brandstoffen. Ook lopen zij voorop als het gaat om energiezuinig en klimaatbestendig ontwerpen en bouwen.
Afix weet als geen ander hoe je voorop moet lopen als het aankomt op online marketing & websites. Door positieve mond-tot-mond reclame (zijn we gek op bij Afix) klopte GP Groot bij Afix aan. De match tussen deze twee Noord-Hollandse ondernemingen is een feit.
De uitdaging
GP Groot is bekend in de regio. Let erop en je ziet ze overal rijden met hun rood met gele vuilniswagens. Helaas was dit niet het geval in het online landschap. Door een technische fout in de website was GP Groot amper zichtbaar in de zoekresultaten. Niet de ideale situatie wanneer het doel is om meer websitebezoekers en offerte aanvragen te realiseren voor de webshop van GP Groot. Een webshop waar, zowel particulieren (B2C) als bedrijven (B2B), afvalcontainers kunnen huren. De uitdaging: Hoe kunnen we een hogere zoekwoordpositie claimen voor de labels GP Groot webshop en GP Groot inzameling? Met als doel meer organische websitebezoekers en offerte aanvragen te realiseren voor dit mooie bedrijf. Afix pakt dit graag (GP) groots aan! 😉
Nulmeting als startpunt
First things first. Voordat we aan de knoppen gaan draaien willen we altijd eerst goed weten wat voor vlees we in de kuip hebben. We starten dan ook met een nulmeting. Hier gebruiken we de beste zoekmachine tools voor. De bevindingen uit de nulmeting zijn de basis geweest voor het plan van aanpak. Samen met GP Groot hebben we de volgende on- en off-page optimalisaties aangepakt:
Nieuwsgierig naar welke tools wij gebruiken? Je leest het in deze blog.
On- en off-page optimalisaties
On-page
Hier lag de main focus. Het oplossen van zogenoemde SEO fouten. Denk hierbij aan vragen als: Staan alle titels juist? Kloppen de meta descriptions en zijn alle afbeeldingen voorzien van de juiste alt-tags? We hebben alle data geoptimaliseerd en ontbrekende data aangevuld en de snelheid van de website verbeterd door technische fouten op te lossen.
Off-page
Naast alle on-page optimalisaties hebben we ook voorgesteld om aan de slag te gaan met een nieuwe zoekwoorden strategie en linkbuilding. Dat is het mooie van zoekmachine optimalisatie; het is een oneindige spel om alles wat op de pagina staat zo goed mogelijk te laten aansluiten op dat waar je doelgroep naar zoekt én andersom. Iets waar het vlammetje van onze SEO specialisten zeker van gaat branden. De strategie hebben we samen met GP Groot gevormd. Waarom? Zij hebben de kennis uit de branche en wij ademen online marketing. Dit samenbrengen zorgt voor de online groei die GP Groot voor ogen heeft.
Linkbuilding
Linkbuilding was de next step in off-page optimalisatie. Nu alles juist staat ingesteld kunnen we autoriteit gaan opbouwen. De SEO autoriteit van een website geeft namelijk aan hoe belangrijk en betrouwbaar de website is volgens Google. Met Google wil je dus geen ruzie hebben. Een hogere autoriteit voor GP Groot betekent dan ook een grotere kans om op die eerste zoekpagina te belanden. De eerste resultaten laten zien dat een deel van de focus zoekwoorden de eerste pagina al hebben bereikt. #bigwin
Een SEO strategie voor jouw organisatie? Plan hier een vrijblijvende brainstorm.
Verbinding
Zoekmachine optimalisatie is continu verbeteren om maar een zo hoog mogelijke positie te bemachtigen op die eerste zoekresultaten pagina in Google (of een andere zoekmachine). Om de continuïteit te realiseren die we nodig hebben voor deze positie, hebben we elke twee weken een meeting met de marketing manager. Samen bekijken we de resultaten aan de hand van een uitgebreide rapportage. Ook besteden we aandacht aan gedane optimalisaties en wat die teweegbrengen. De marketing manager houdt ons up-to-date met alle ontwikkelingen uit de organisatie en de business. Deze directe en persoonlijke vorm van communicatie zorgt ervoor dat de online zichtbaarheid van GP Groot elke dag nog groeit.
Het resultaat: een stijgende lijn
Hoe ziet die groei er dan uit? Het antwoord voor nu is, dat we een stijgende lijn zien. Zowel in het aantal organische bezoekers op de website, als een stijging in de zoekwoordposities van de belangrijkste zoekwoorden. SEO een duurzame vorm van online marketing is. You’re in it for the long run. And so are we. 😎 Schrijf je in voor de nieuwsbrief en stay tuned voor meer resultaten over deze te gekke partner.
Ook online groeien?
Wil jij ook een duurzame SEO strategie inzetten voor langdurige online groei? Plan dan hier een vrijblijvende brainstorm in met onze SEO specialist en stel je vraag.